Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseModellbyggeMB Teknik

EC210BLC, tegning graveaggregat

8 inlägg • Sida 1 av 1
Snacka om modellbygge i allmänhet här!

Oyvind (trådstartaren)

#1 » 09:52:39, 14-01-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei, jeg holder på å bygge en EC210BLC i skala 1:8 (ca. 42 kg vekt, radiokontrollert m/fungerende hydraulikk) Jeg har produsert mine egne tegninger ved hjelp av at jeg har brukt tomstokken og tatt mål av hele maskinen.

Det er noe problematisk å få målet opp graveaggregatet og bominnfestningen (som går innover på overvognen ved siden av førerkabinen)
Er det noen her som kan hjelp meg med en tegning/skisse (fra instruksjonsboken/delekatalogen kanskje) som viser graveaggregatet og bominnfestningen fra siden?

Jeg har vedlagt en tegning fra delekatalogen på en H7, som eksempel på hva jeg leter etter.)

mvh
Øyvind
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Oyvind 15:12:51, 14-01-2006, redigerad totalt 1 gång.
Oyvind
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 09:31:33, 14-01-2006
Ort: Stavanger



Anton

#2 » 11:36:39, 14-01-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej och välkommen till Maskinisten.
Jag har massvis med böcker till Volvo maskiner men bara 210 altså inte B modellerna. Jag ska fråga mina kolleger om dom har nåt på B modellerna.
Jag tror inte att det är nån skillnad på bomen.
Det är roligt att nån här i norden har börjad bygga RC modeller. Du ska få all hjälp härifrån som finns. :grin:

/Anton!!
Användarvisningsbild
Anton
Grundare
Grundare
 
Blev medlem: 18:08:03, 11-10-2003
Ort: Skeppshult/Sverige
Sverige

Oyvind (trådstartaren)

#3 » 20:21:35, 16-01-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei hei, takker for respons. Jo, jeg tror at EC210 & EC210B bommen er meget like. Det hadde vært flott med en bra tegning som viser bom & hele innfestningen av bommen, planview fra siden :grin: . Så kan jeg skalere og ta mål. (Tegningen av maskinen/bommen i EC210B-brosjyren er dessverre ikke en EC210, heller en EC290)


mvh
Øyvind
Oyvind
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 09:31:33, 14-01-2006
Ort: Stavanger

Anton

#4 » 22:09:58, 16-01-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag ska ta kopior på 210 instr. pärmen. Jag tar kontakt igen med Dej.

/Anton!!
Användarvisningsbild
Anton
Grundare
Grundare
 
Blev medlem: 18:08:03, 11-10-2003
Ort: Skeppshult/Sverige
Sverige

Anton

#5 » 22:30:41, 16-01-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kolla om dom bilderna är användbara och ta kontakt med mej igen.
Jag har mer.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Anton
Grundare
Grundare
 
Blev medlem: 18:08:03, 11-10-2003
Ort: Skeppshult/Sverige
Sverige

Holger

#6 » 17:56:33, 09-02-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Øyvind,

har du några bilder på ditt bygge?

/Holger
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Oyvind (trådstartaren)

#7 » 19:21:17, 14-02-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei,

Har ikke forløpig ingen bilder, jeg har nettopp i disse dager begynnt å maskinere på de første delene, de nedre belterullene. Det siste året har jeg arbeidet med å produsere en del tegninger, kjøpt inn noe byggematrial samt 'samlet ihop' verktøy som jeg manglet for å kunne tilvirke en slik modell. Jeg jobber blant annet med å utruste en av mine svarver til CNC styrning og jeg holder på å konstruere en trådmatningsmaskin til å bruke sammen med mitt TIG sveisapparat. Modellen skal tilverkes av stålplater 1.5 mm til 4 mm (utenom førerkabin/deksler overvogn som blir Alu/Messing) og jeg ønsker at alle plater skal sveises sammen, som på orginalen. Alle plater kommer til å bli kuttet ut hos et firma som har en datastyrt vannstråle-kuttemaskin. Hydraulikken kommer til å arbeide på et max trykk 40-45 Bar og jeg tenker å installere 3 hydraulikkpumper. Overvogn-svingmotor og beltemotorer skal være elektrisk drevne. Disse motorene m/planetveksel, som også blir brukt i NASA's Mars kjøretøy, er en type spesialmotorer produsert i Sveits, som er meget kraftige i forhold til utvendig størrelse. Ordentlig må det være ;)

Takk til Anton for fine bilder av 210'en som du la ut! Det har vært til bra hjelp for å fullføre tegningsunderlaget.

Skal komme tilbake med bilder av bygget, når det begynner 'å ligne noe'..

mvh
Øyvind
Oyvind
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 09:31:33, 14-01-2006
Ort: Stavanger

HYMAS-HYMAX

#8 » 20:18:38, 01-06-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Begynner det å ligne noe ? Jeg har fundert på å lage en Hymas 8200, men bare innkjøp av deler blir vel en formue om den skal være RC.

Alternativet er en 'død' modell, på hylla :sad:

Faren min jobbet på Hymas/ Hymax og jeg lagde modeller med saks og papp som barn.

Nå tenkte jeg på aluminium og båndsag :smile:
Användarvisningsbild
HYMAS-HYMAX
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:03:11, 15-05-2012
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: HYMAS-HYMAX


Återgå till MB Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se