Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnaderFastighetsbelysning

Val av projektor

8 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera fastighetsbelysning här, yttre och inre, klassik belysning och LED

88ecr (trådstartaren)

#1 » 16:35:50, 20-11-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lite nu som då sneglat på större. Livstilen ändå varför byta sånt som fungerar så telefunken och äldre begagnade labtops, men

Hört sett dessa 4k storheter. En kolega sa rakt, projektor före tv screen, höguplösligt har dom ju i bio. Hmm

Så dessa amrikanska med svarta frdags veckor, en effekt kedja läser väl tankarna och styr algorytmena
https://www.youtube.com/watch?v=6lnY8oqVh3A Denne på special. Ej fånig alls, va? går nu hur som helst var som helst med vad som helst, fint. Vi undrsöker lite till. Sedan kom profs menade annat.
https://www.youtube.com/watch?v=-DQjdLu9a18&

https://www.youtube.com/watch?v=fx_cZT7MpLc&

Sedan uppsjö av desse med fina påståenden vad som man skall se på
https://www.youtube.com/watch?v=RNRT1UYACw4&
https://www.youtube.com/watch?v=ZDB_dqR2EWA&t

Jo detta är en amerikan och bara en tubare, men samsungen överst för ljus och överpris satt (ca600€), men vilken för nu tuben tev och säker speland med bra och tillräkligt ljus för ljusa halvåret. Vad har ni?
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus



Robert T

#2 » 22:04:09, 20-11-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fastighetsbelysning?

Menar du projektor att ha i stället för teve? Finns det någon som köper det nu för tiden? Bildkvaliten är ju ljusår bättre på en teve och dom är ju nästan lika stora idag... Jag har en gammal projektor och 90" duk för övrigt, måste mörklägga rummet för att ens se något.
Användarvisningsbild
Robert T
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:48:40, 25-08-2007
Ort: Uppsala
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

nimrod_pro

#3 » 22:11:27, 20-11-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, det beror väl på hur stort man vill gå. Finns bra guider med avstånd från duk/tv för att få en bra upplevelse. Brukar köra upp ungefär 140" på väggen. Inget jag skulle vilja ha hängandes där permanent som en tv. För vardagligt tittande på nyheter etc, då duger 42" alldeles utmärkt.
Christoffer
nimrod_pro
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:03, 01-12-2011
Ort: Kalmar län
Maskintyp: Ej angivet

88ecr (trådstartaren)

#4 » 08:16:38, 21-11-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Samsungs portabla även för utebruk som dekorativ projektor, moderator får flytta om de finns mer passande plats

Jag erkänner jag ej vet mycket av projektorer. Men, rigtig bio, där är ju projektor. Men de är ju i helt annan klass.

Skrev ju redan de finns massvis i jätte stor skala av dom. Och gårdagens kanske ej är de som bjuds idag....
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#5 » 12:18:48, 28-11-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Blev ju hem köpt samsung portabla mojäng. De är julen trots första advent. Barnen har sett storskärm i taket, de är bra bild, ingen tvekan. prime, cmore yt vanlig tv samt nåt samsung kanaler finns färdigt i den burken. Spelmaskin ej testat ännu i denne. Fyller de jag var ute efter, större mot yta, och via wifi fungerar allt utom befintilt digiboks.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#6 » 15:53:24, 30-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kom på här projektorn jag köpte, samsung freestyle, så den har varit ca 2m bild och fungerat helt ok nu även under sommaren, Mesta ps4 som ju ej projektorn vara de bästa men de går. Prövade ta bild av bilden, men de liksom ej alls ser bra ut som bara ögat de ser. Ej alls i mitt fall fel investering, bärttre blir de ju nu när hösten kommer.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

Viktorputts

#7 » 17:17:17, 30-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om man provar ute mot en vägg med röd slamfärg, Faluröd blir man förvånad över hur bra det syns. Rödfärgen verkar reflektera väldigt bra :thumme:
Viktorputts
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:57:05, 30-04-2016
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Viktor
John Deere 2850

88ecr (trådstartaren)

#8 » 19:26:48, 30-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har viktor även en freestyle? I nån demo video om den att den har färg nånting så den ställer sig efter bakgrund.

Enda som jag ej lyckats, endast med dålig kvalite casting från mobiltelefon, ej nokia, ej htc 11, ej samsung j7, sony 10 med dålig kvalitet.
Ja och en finnsat digiboks kan den ej heller kommunisera med, di bara ej känner varandra.

Onödigt klen usb för spelmaskin, få se hur länge de fungerar.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus


Återgå till Fastighetsbelysning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se