Ja ja 63an.
Ser och läser kommentarerna - har lite selektiv syn, ibland,
Ska plocka CO under dagen, men tänkte ge dem lite tid med att svara på svaret:
"Hej, Det var inte svar på frågan. /A"Som kund -får- jag vara okunnig. Fredrikt liknelse med M6 och UNC är helt ok. Jag har varit med om kunder som frågat exakt det; jag har dock i alla liknande fall tagit med mig muttern/skruven och frågat butiken om de har motsvarande. Sifverts klarar att svara på en sådan fråga med att ta fram det jag behöver (oftast men inte alltid) och Swebolt,
http://www.swebolt.se/ , gör det också. På Jula, Biltema, och även nu mera CO, så saknas kompetens och utrustning för att bestämma gängor - de har alltid svarat mig detta på ett korrekt sätt, och rekommenderat närmaste maskinfirma ss Lundquist Maskin och Verktyg,
http://www.lundqvist.se .
Frågan jag ställde till Kundtjänst, info @ CO, ligger utanför deras kompetens och skall -vidarebefordras- till el-verkstaden; å de är så duktiga och kunniga där att de skulle aldrig svara på detta sätt på en så "luddig" fråga som min
Då vet jag att IQ't i kundtjänst "översatt" frågan genom att ringa (?) och fråga om den blåsta kondingen finns, istället för att fråga om den de säjer motsvarar den blåsta.
Nu är ju iof mitt yrke att få luddiga skumma oklara frågor, där frågeställaren tror sig vara tydlig - får jag skylla på "yrkesskada" ?