Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnaderFastighetsbelysning

Någon som testat dessa på gården?

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera fastighetsbelysning här, yttre och inre, klassik belysning och LED

efji81 (trådstartaren)

#1 » 21:03:40, 27-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Någon som testat dessa. http://www.humanhabit.nu/sv/produkter/2 ... yning.html

Jag har handlat lite lampor till traktorn från samma firma och de har funkat bra i många år nu så funderar om jag ska våga ett gäng gårdslampor.

Någon som har erfarenhet så dela gärna.
efji81
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 06:01:50, 10-06-2014
Ort: Gävle
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Stiga Park 2002
David Brown D900 -58
Deutz Farh 7206 -77



QV_

#2 » 23:18:22, 27-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mycket ordbajseri i säljtexten.

Gillar delen där de jämför energibesparingen mot en 1000Wattare halogen när de sedan i texten säger att 100W LED motsvarar 500 W Halogen :-)

Att de rear ut de hårt betyder ju något, i de flesta fall att de inte säljer tillräckligt eller att de har för mycket problem med dom.
Upplever att man har "garantiproblem" med reavaror....

Men om man dimrar dom till 50-60% och har de som arbetsbelysning inomhus kanske de blir bra. Fast då måste man ju modifiera drivdonet.
Lågt pris är det iallafall.

Har ju köpt belysning där en gång. Lågt pris. Fick fungerande LED med rostfri bult med M-gäng och tummstorlek på skallen.

Själv har jag en 72wattare LED i "kommunkvalite" till min gårdsbelysnig. Den måste jag dimra ned, för åker jag ut från gårdsplan så är det becksvart till vänster. Lampan är för stark. Har dom inte lyse på cykeln så ser jag inte dom... Kan tillägga att jag har sänkt styrkan så det är bättre nu men den är fortfarande lite stark.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65

efji81 (trådstartaren)

#3 » 23:42:43, 27-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja sälj texten är ju mycket snack!! Verkar vara deras stil och den där ”rean” tycker jag har varit där JÄTTE LÄNGE” så jag tolkat det mera som sälj prata även det.

Men det är ju intressant att du upplever dina för ljusa det hade jag inte tänkt på alls. Tänkte att ju mer ljus desto bättre bara, kanske är fel tänk det...
efji81
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 06:01:50, 10-06-2014
Ort: Gävle
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Stiga Park 2002
David Brown D900 -58
Deutz Farh 7206 -77

QV_

#4 » 08:37:45, 28-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Står man i ett ljust fält så anpassar sig ögonen efter det.
Skall man då se ut i området som inte är upplyst så är det "svart"

Sänker man belysningen i det upplysta området så öppnar sig pupillen lite och man ser bättre i de "svarta" områdena.
Det är samma effekt som man har med dessa extraljus på bilen. Slår ljuset direkt framför bilen så ser man inte långt.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65


Återgå till Fastighetsbelysning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se