Ja då har H12 an dragit till med nästa haveri!
Denna gång är det svängväxellådans tur.. Verkar vara lagerhaveri.
Den har inte kunnat behålla sin
olja utan den har runnit igenom... Vid närmare koll så verkar det vara ett följdfel av att den är drygt 4mm glapp i svängkransen.. Vilket gör att svängväxellådans får mkt stryk.
Alltså både svängväxel och svängkrans.. Roligaste grejen man kan åka på!
Har vetat att den är lite glapp men inte drygt 4mm..
Nu är det inte bara att plocka fram en fräsch svängkrans av den gamla modellen som sitter monterad i dessa maskiner..
Den gamla modellen har 36
skruv i både
innerring och ytterring, Medans den nyare modellen har 36 skruv i innerring och 50 i ytter.
Någon som vet om det är samma håldelning i nya kransen med fler hål mellan jämna delningen eller om det är jämn delning mellan alla 50?
Eller om någon sitter på en fräsch krans av gamla modellen?
Verkar vara samma på H9, H11B och H12.
Kommer bilder på demontaget när jag river den.