Conny Kolsjö skrev:Har du någon koll på va kostnaden för en sådan uppgradering ligger på??
Har faktiskt inte riktigt räknat på vad slutsumman kommer sluta på fast det närmar sig nog fan en hundring om man räknar med allt som allt, Fast o andra sidan så blir bruksvärdet på denna maskinen näst intill lika högt som på en rent ny EC 220Dl att den inte uppfyller miljökraven e ju en sak men å andra sidan så kan ju inte alla maskinerna vara inne i stan o köra, men jag tror nästan att denna e pålitligare än en ny kommer bara gå och gå, kan säkert gå 20.000h till om den hålls efter!
Har tagit ett ryck med maskinen igen och lyckats komma ytterligare en bit på vägen, all el e nu klar i hytten. Har lyckats att använda befintliga orginal säkringar och reläplatser på kretskortet till allt som beträffar basmaskinen vad det gäller 2pumps sax, svab box och ström till rototiltens olika funktioner, alltså inga jäkla hängsäkringar som aldrig e uppmärkta med vad dom e till... Endast fyra externa reläsoklar med relän som e till rt funktionerna och skoplåsspär
Har även börjat att göra rototilten iordning som vi ska använda har tidigare suttit på en EC210c men började att bli lite sliten så den har blivit utbytt men kommer att fungera perfekt till denna maskinen, ska bytas några bultar och bussningar, kablage och lite nya slangar
Har även lyckats att klistra på dom finna dekalerna som Anton ordnade, Stort tack till dig Anton!
Har legat i lite med 230in nu senaste veckan, har lyckats göra all service byte av oljor och filter, ventiljustering på motor, var nog hög tid kan man säga 9800h och ventilkåporna har aldrig varit av tidigare...Inställning av hydraultryck på saxblocket till p2 kretsen, blocket har tidigare suttit i en EW200 och då använts till knäckbommen (280bar) och nu inställt till sax på EC230 (320bar) även kontroll av hammartryck ca 200bar mot plugg. Alla slangarna på rototilten e nya, släntskopan har fått tillskurna gavlar och lite färg, maskinen har fått sig en riktig tvättning med hetvatten. Ny framruta e monterad, kantlinan nerslipad, övergången med polermaskin och rubbing och sen en vaxning så blev maskinen gul igen och till sist lite ny grå färg på kantlinan runt om!
Börjar att närma sig att maskinen blir färdig och då hamnar H16 på 230ins plats i verkstaden, för lite make over
TobiasW skrev:Jag måste bara fråga: Är det olika oljor i alla faten..?
Nja inte riktigt alla, diesel i ett till högtryckstvättarna i tvätthallen, glykol i två blå resp gul och spolarvätska i ett annars är det olika oljor i de övriga.