Blev erbjuden en Åkerman H5 av en handlare i Norge som undrade om jag var intresserad av ett sådant "missfoster"! Har studerat specifikationerna och jag tycker det ser mycket vettigt ut på alla sätt men han hävdade att de var riktigt misslyckade. Det skulle ju vara en 92:a så det måste ju vara en NC eller snarare det är väl alla H5? Rätt vikt och ser harmoniskt skapta ut och motorstarka, vad är det som enligt honom gör H5 till en misslyckad maskin. Den levde väl vidare i liknande utförande med Volvologga sedan också vad jag mins? Och varför är den så ovanlig, de fanns ju som Åkerman 3-4 år vad jag minns, men man ser de väldigt sällan. Vad är det jag har missat? Jag tycker den ser intressant ut på papperet i vart fall och den är billig även om det blir rätt dyr frakt från norra Norge. Men jag fattar inte att försäljaren så kategoriskt nästan avråder från en H5 om jag tänker använda den själv?
Har också tidigare kollat lite på H5:or när jag tycker de ser intressanta ut. men mött liknande åsikter tidigare om än inte så uttalade som denna gång. Det kan väl knappast vara bara Ivecomotorns fel och att nördarna bara accepterar Pentamotorer i en riktig Åkerman?