bostreem skrev:Jag skulle ge mig på bomkolven men så läste ja din tråd om din kolv och tänkte att jag lämnar in den också så slipper ja göra sönder gängorna på bak stycket..
bostreem skrev:Martin.Eriksson skrev:Tryck in vändhjulet, sätt en kedja från larven å till skopan. dra utåt å larva å tjopps så är den av
Ja jag hoppades på det med men glid skenorna sa annat..
Nu har jag äntligen fått isär allt
Visa sig att det var rost som hade trycket glidringstätningen nr 5 åt sidan så att den inte kunde hålla kvar oljan i växeln. Så jag har gjort rent nu glidringen och oringen (modell tjockare) har några mindre omringar som jag ska mäta upp och beställa. Vart lite förskräckt att dom skulle ha 4000 för en ny glidringstätning på swecon men ho Linda på älmeboda hon kunde fixa för halva priset
Sen råka jag nog miss tolka sprängskisser... trodde glidringstätningen satt bakom lagerbana...... man blir bara så trött på en själv men men allt är helt och fint annars och så fick jag ta på lager nr som var bort skrapat från andra sidan.
[/quote]JBergman skrev:Hej,
Hur får du tätningen att sitta? Håller på med likande operation på en hitachi fh200 lc, men jag begriper inte hur jag ska göra för att få dem att sitta på plats? Mvh J
krokodilen skrev:Kul tråd!!
Fiskade du upp den H5:an som blev stående efter bygget av ett bostadsområde intill ena infarten till Alingsås?
/C
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster