Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexÅkermans[Åkerman] Allmänt

Många frågor...

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmänt snack om Åkerman som ej passar in under de andra rubrikerna

Dalborg (trådstartaren)

#1 » 12:38:33, 03-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.

Har nu kommit i gång med diverse gräv projekt hemma med "nya" maskinen (H7Mb -85). Nu när jag lärt känna maskinen så har jag nästan 100 frågor då jag är ny på ämnet.

Jag har köpt en rototilt på nätauktion (Maxbro) då jag behövde en grip och för priset var resten en bra bonus. Dock är jag lite osäker på installation.. den är ju 2 slangars (lättare att installera om jag fattat rätt) och det har suttit en RT på maskinen tidigare. Men känns som det sakans knappar! Finns det några speciella att köpa till eller byter man spakar? Eller är det hemma bygge som gäller??

Hittar inte mycket info om denna RT'n hoppas den fungerar som väntat

Sedan tappar maskinen fart i grävningen när oljan blir varm. Har fyllt på ca 100L efter jag köpt den. Skriker lite i hydraliken när den blir varm men känns stark. Mätinstrumentet verkar trasigt på mätaren inte står på 0 och glaset är trasigt. Får inget utslag när jag testar. Kan man byta bara klockan?


Sedan så slår en pumpen av när jag transporterar men slår jag strömbrytaren på tillbaka till 1 pump och sedan till 2 så får jag full kraft igen. Vad kan detta bero på?

Tacksam för svar. Mvh Thomas

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171003/e229b2dcd8c83740ab83ea730561e41c.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171003/e787d2a161fa9f3ad8baff2bc5a8bf60.jpg


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Dalborg
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:44:31, 09-09-2017
Ort: SKARA
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: JCB 411 HT
John Deere 6300 John Deere Gator 6x6 Åkerman H7Mb



Jac

#2 » 14:13:34, 03-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gärna en bild på rototilten. Upphovsmannen är på forumet ibland.

Dålig fart i varm hydraulik, kanske mäta servotrycket när den är kall och sen igen när den är varm?
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

Dalborg (trådstartaren)

#3 » 14:22:59, 03-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja men hur mäter jag? Då mätaren är trasig? Måste fixa den först men osäker på om det räcker att bara byta själva klockan. Anntar det är ventiler som läcker men bra att veta var. Lägger upp några bilder men jag har inte hämtat den ännu (imorgon) så det är bilderna från auktions sidan som inte var så bra. Tack för visat intresse. BildBildBildBildBild

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Dalborg
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:44:31, 09-09-2017
Ort: SKARA
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: JCB 411 HT
John Deere 6300 John Deere Gator 6x6 Åkerman H7Mb


Återgå till [Åkerman] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se