Hyttfläkten fick en översyn. Den har låtit som en kaffekvarn med grus i och bara orkat snurra på högsta läget.
Rättare sagt har den gått på övertid för lagret i gaveln till fläkten var 3mm större än axeln och rotorn hade nött i magneterna!
Fuskade till ett nytt lager i svarven,då lät den bra på högfart men vibrerade och räknade varv på lågläge!
Axeln var ojämnt nött så det blev lager verision 1.0 med 4mm bredare anläggningsyta utåt.Det blev även så tätt att jag måste skava ur det med en 8mm borr innan monteringen! Nu jäklars ska det det väl lyckas innan tålamodet tar slut!
Och se på tusan! Som ny igen!
Putsade även ur alla avlagringar ur fläkten som hade lagrats där.
Lite trångt och bökigt att montera den så det blev en lite annorlunda lösning med skruvarna!
Det lär ska finnas en någorlunda likadan Electrolux
fläktmotor från en F86 i landet i västerled som är närapå tingad när den här ger upp på nytt!
Arbetsbelysningen blev även den genomkollad.Ryckte ur gula kabeln i kontakten till hyttakets lampor,den jordade,kabeln till baklampan jordade inte.
Återstod den yttre lampan på tankhuven,ryckte ur anslutningarna o mätte och det var inte kortslutning i kabeln men i själva lampan!
Har inte sett förut att det kan bli kortslutning i lamphuset på H3 lampor men det är väl möjligt!
Nu lyser även arbetsbelysningen och det är varmt i hytten!