Idag har det blivit lite mer småpjoller, avgassystemet nerplockat inför topprivningen, fuskat till fungerande
gångjärn till luckan ovanför motorn, bytt startknapp till en som passar i original hålet (den förra hängde löst med flera meter
kabel tidigare), bytt strömställare till hög/lågfart och kopplat in den igen så den ska fungera, någon tidigare ägare hade byglat ihop kablar för att få konstant lågfart med högfart enbart på knappen i högerspak. Och
tändningslås bytt till ett fungerande så inte bara huvudströmbrytaren är en enda nyckeln (sitter en med plastnyckel nu som ska bytas till en rejälare model).
Passade på att "barnsäkra" startknappen med så inte vem som helst kan få igång maskin bara för att nyckeln sitter i
Suttit och fundera på det här med shimsning av styrventilerna med, spakarna glappar på pluncherna men inte axiellt det känns som att fjädrarna blivit lite mjukare på 60 år, det kan vara läge sen när maskin går igen att fixa till det på något vis... Har läst i dokumentationen som finns i downloads och vad jag förstår så ska man ha öppningstryck 5 bar under det
tryck då aggregatet börjar röras, maxtryck 65bar vilket blir fullt ös då servotrycket ska vara 65 det med.
Känns som att pedalerna är lämpliga att börja experimentera med då de är lätta att komma åt i och med att det sitter
slang till dom. Ett alternativ skulle vara att höfta till med ex 0.5mm
shims på båda på öppnings och maxtryck med det känns inte som det blir rätt någonstans ens på en gammal H11.
4vägs ventilerna blir jag dock inte riktigt klok på
På tal om högfart/lågfart, utan att ha kollat trycken då väljaren till manometern inte fungerat förut, men när man aktiverar högfart ska det då höras att motorn får jobba mer eller står trycken helt galet då
Sist men inte minst är det någon som sitter på en hydraultempmätare eller vet vart man kan få tag på en passande?