Passade på att åka förbi och kolla upp Komatsun när jag åkte från jobbet. Blev ju bara en omväg på ca 14 mil så
Möttes av en visuellt rätt fin maskin. Inget oljesöl. Torr innanför luckorna. Inga stora bucklor eller dylikt. Rent i hytten och fräsch stol. Då han inte varit använd på dryga året så var batterierna tomma. Men lite starthjälp så startade den direkt utan någon rök eller orosmoln. Gick riktigt rart. Kändes rätt känslig och rapp i hydrauliken motför den Case 14-tonnaren jag körde förra helgen, så det blev lite ryckigt i början.
Det fanns lite att göra enligt säljaren. Det handlade mest om några fettslangar som gått sönder. Övriga anmärkningar som jag hittade var
-Reparerad sticka. Sprucken
ungefär på mitten. Lagningarna såg dock rejäla ut och bra utförda. Lagningarna såg gamla ut så det verkar ha hållit ihop efteråt.
-Lite glapp i hundbenet. Inget kritiskt dock.
-Hemmafixad nedre ruta på dörren. Endast visuell anmärkning.
-Engcon rotortilten hade spruckit i nedre redskapsfästet. Kan nog gå att repa men kräver "ett par" timmar med svetsen.
På den positiva sidan hittade jag följande:
-Nästan ny tandskopa.
-planerskopa i gott skick
-Kabelskopa i gott skick
-Skördaraggregat medföljer, ej använt på länge dock så får anses som renoveringsobjekt.
Utifrån vad jag kunde se var undervagnen i vettigt skick. Plattorna går nog hela mitt liv så som jag kommer använda den och drivhjulen UA.
Sviker lite i stickans cylinder, men det handlade om några centimetrar per minut eller så.
Tyvärr inga bilder. Var nog alldeles för fokuserad när det väl begav sig så kameran stannade kvar i fickan
Så utifrån min oerfarna och halvkassa recension, vad tror ni?