Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexÅkermans[Åkerman] Allmänt

Värdering Åkerman h9b 1983

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmänt snack om Åkerman som ej passar in under de andra rubrikerna

Åkerman1234 (trådstartaren)

#1 » 19:46:30, 17-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Alla!
Ny här på forumet, jag skall ge mig på ett husbygge, skall dock bara göra en del själv för att spara pengar och jag tänker förbereda tomten inför bygget. Det handlar om att riva 2 risiga mindre byggnader och ta bort kanske 20 stubbar samt att skala av berget för att få en bild av hur mycket jag måste spränga för att gjuta plattan som skall bli 200 kvadrat. Jag har tittat på en Åkerman h9b från 83 med larvfötter som verkar ok förutom ett rätt rejält glapp i bom fästet. Jag tyckte det såg ut som att det glappade i själva bommen, inte i öronen. Annars verkade skicket normalt för åldern, motorn fuktig och en mindre pöl under hydraul pumpen men inget som sprutade när man körde maskinen. Fyra skopor ingår, slänthydraulik finns och läcker lite från vad jag antar är slangarna. Frågan är vad ni tycker en sådan maskin är värd ungefär? Jag antar att det är ett rejält arbete att byta lager/fylla i svets för att få bort glappet.
Åkerman1234
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 11:09:24, 14-08-2019
Ort: Stockholm
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Martin.Eriksson

#2 » 20:59:05, 17-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du tur så är det bara länklagret som är slut. Byt dom å se glad ut. Kostar typ en 500ing styck. Värdet, brukar väl ligga kring 60-70 vilket är lagom men sen finns de alltid dyrare objekt..

Skickat från min G8141 via Tapatalk
Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:32, 10-01-2006
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Huddig 960c6


Återgå till [Åkerman] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se