Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexÅkermans[Åkerman] Allmänt

H14: Hydraultankens siktglas: max-min mått [cm]

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmänt snack om Åkerman som ej passar in under de andra rubrikerna

OLs70 (trådstartaren)

#1 » 21:16:12, 15-02-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,
Min H14B saknar märkningar för max-min nivå på hydraultankens siktglas.
Jag har ju sett på bilder så jag vet väl på ett ungefär var de ska ligga, så där med ögonmått.
Men - tänkte om någon har en maskin med märkningen kvar kunde mäta, och ge mått i t.ex. cm från tankens topp skulle jag veta mer precis var jag ska göra ny märkning - Någon ?

Sedan, när det blir varmare och mindre snö och elände ska jag undersöka varför larm-panelen inte ger utslag för låg nivå:
Kanske kan någon ge litet tjuvs-start till felsökningen?
- vilken typ av givare är det frågan om? (typ båt-tank-givare? eller en flottör med on/off givare, eller annat?)
- På vilken ungefärlig nivå ska alarmet komma?

Tackar på förhand!
mvh
Ols70
OLs70
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:49:00, 16-01-2013
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo LM641, Åkerman H14B, Zetor 3511



Anton

#2 » 22:30:09, 15-02-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det finns 2 sorters beroende på tillverkningsnummer. Den första är en ölburk i tanken som har en hävarm på en microbrytare utanför. Den andra är en optisk historia som är inbyggd i tanken med anslutning utanför.
Shop : www.gremminger.se
Kolla http://www.gremminger.se

Textiltryck&Dekaler
Användarvisningsbild
Anton
Grundare
Grundare
 
Blev medlem: 18:08:03, 11-10-2003
Ort: Skeppshult/Sverige
Sverige

OLs70 (trådstartaren)

#3 » 01:17:51, 16-02-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tillverkningsnummer 3324 - vet du vilket utförande den har?
Någon ide om vid vilket läge alarmet ska komma. Ska det komma i närheten av min-nivån enligt märkning? Jag antar att marginalen till när det blir farligt är något större?

Stort tack Anton för alla svar du ger - grym kunskap, och inte minst din vilja att dela med dig av den kunskapen :buga:

Det blir ju litet ensidigt det här, men som jag skrev i en annan tråd om baklastare (jag är också ny ägare av en LM641):
Vi är alla barn i början - och då känner man sig ganska egoistisk som bara tar emot goda råd utan att kunna bidra själv.
Jag räknar med att med erfarenhet kommer kunskap - och senare kan man ge tillbaka åt andra noviser - men det är ju så det är.
Hur som helst - uppskattar jag stort detta forum. Vilken tillgång för oss noviser :hurra:

2 personer gillar det här inlägget.
OLs70
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:49:00, 16-01-2013
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo LM641, Åkerman H14B, Zetor 3511


Återgå till [Åkerman] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se