Ett tips är att plugga igen alla rör och anslutningar på insprutningspumpen med passande plastpluggar OMEDELBART när du har skruvat loss rören, för att inte riskera att få in skräp.
Ett annat tips är att göra en grundlig motortvätt INNAN man börjar lossa anslutningar i bränslesystemet.
VHB för TD60-motorn finns i Downloads, och borttagning och ditsättning av insprutningspumpen finns väl beskriven där.
Volvo Penta TD60A/B, TAMD60A/B verkstadshandbok Enligt VHB är det de fyra små skruvarna som ska lossas, navet ska sitta kvar på axeln och följa med insprutningspumpen. Inställningen sker genom att vrida navet mot kugghjulet (avlånga hål i kugghjulet). Det verkar vara svårt att komma åt att göra någon rits för att märka upp läget innan sakerna tas isär, men det kanske är lättare i verkligheten än på bild. Det är nog lämpligt att dra runt motorn till referensläget för
inställning redan innan man tar loss pumpen.