Tid för lite uppdatering igen, har gått lite trögt nu över sommaren mycket annat som ska göras, men nu har jag fått gjort lite igen. Fick hjälp av min kollega med målningen av hydraul och dieseltank, blev lite skillnad med ny färg! Har även fixat remspännaren på motorn som var helt fastrostad, även bytat termostat och lagat motorns främre lyftögla!
Dök upp lite historiska bilder för ett tag sedan på Åkermans fb sida tack för dessa Tony Johansson På de två sista bilderna är maskinen helt ny och har inte ens tagit sitt första skoptag,
Har gjort ett rejält ryck med maskinen de senaste veckorna, nya slangar ifrån motorn till värmepaketet i hytten. Hydraul och dieseltank återmonterat, hydrauloljekylare återmonterad, ny batterier mm
[img]https://www.maskinisten.net/userpix/735_3SLK3E9YWRCWS1506888910.jpg[/har även bytat alla o-ringar och tätningar i termostatventiler till kylfläkten. Reparerat en massa gamla elkablar med nya skyddshöljen mm
Har även fixat till det extra monterade servofiltret som har suttit upp och nervänt... Hittade delar av den gamla servoöverströmaren i slangen som går till denna när jag bytade den... måste ha legat och åkt fram och tillbaka i slangen i många tusentals timmar...
Nu är även alla sugledningar nya och de sist hydraulslangarna betade så förhoppningsvis blir det påfyllning av hydraulolja nu i veckan. Sen återstår bara montering av kylfläkt och kylare sen blir det provstart av maskinen så man kan se om där återstår några läckor!
Håller med föregående talare.Helt otroligt jobb du gör.Vilka kunskaper!!! Hoppas att din arbetsgivare inser vilken guldklimp han har i sin tjänst. Mvh Sparrow
Du skrev "betade slangar". Kör du igenom dom med syra? Om ja berätta lite om det. När jag jobbar på valsverk. Brukar mekarna göra "pickling" på alla hydraul och smörj rör. Ett helvetiskt jobb med syra och olja.