Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Fordonsbelysning

Arbetsbelysning, mest svung för pengarna?

7 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera fordonsbelysning här, klassisk belysning och LED

JSV (trådstartaren)

#1 » 22:49:58, 11-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dags för ny hojj strax och får välja lampor själv och har snöat in på en LED-modell som kostar 700:- st och ger 5400lm, vad kör ni med eller vad röstar ni på?
Senast redigerad av JSV 10:04:47, 12-01-2014, redigerad totalt 2 gånger.
JSV
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:11:16, 12-09-2009
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC 240 Cnl



magloman

#2 » 23:05:50, 11-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hoj? Enduro eller ?

Bild

Fin hållare isf ;-)
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

JSV (trådstartaren)

#3 » 10:04:27, 12-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

magloman skrev:Hoj? Enduro eller ?

Bild

Fin hållare isf ;-)



Frågade efter vilken belysning folk tycker är bäst, vad Du har för styre på mopeden är jag tyvärr inte intresserad av!
JSV
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:11:16, 12-09-2009
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC 240 Cnl

Turbodiesel

#4 » 10:33:12, 12-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Halogen! För de vill inte tjyvarna ha..
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

JSV (trådstartaren)

#5 » 10:40:31, 12-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Turbodiesel skrev:Halogen! För de vill inte tjyvarna ha..

Jo det är ju en fördel, men tycker det har lugnat sig lite, för nu har ju alla xenon/led och inte är de så ofta man hör här kring Sthlm att folk blir av med grejerna!
Senast redigerad av JSV 10:45:31, 12-01-2014, redigerad totalt 1 gång.
JSV
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:11:16, 12-09-2009
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC 240 Cnl

Turbodiesel

#6 » 10:44:12, 12-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo, det är klart, till slut blir det fullt i andra änden oxå..
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Andreas Mattsson

#7 » 00:40:14, 26-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

JSV skrev:
magloman skrev:Hoj? Enduro eller ?

Bild

Fin hållare isf ;-)



Frågade efter vilken belysning folk tycker är bäst, vad Du har för styre på mopeden är jag tyvärr inte intresserad av!



du är alltså inte ute efter ett styre till mopeden.

utgår från att när du skriver hojj så menar du egentligen hoj som i mc/motorcykel eller kanske rent av en cykel??vem vet.(ja inte moppe såklart då :razz: )

utifrån ditt ganska dåliga inlägg rent informationsmässigt så ska jag försöka ge dig ett bra svar,tyvärr vet jag inte om du menar belysning i form av extraljus eller om det ska monteras i befintlig belysning.

tänker du välja extraljus skulle jag föreslå xenonljus om du har en mc med bra laddningskapacitet(inte där finns info att tillgå heller),du lär garanterat skifta mycket mellan hel och halvljus om du bor där det är tät trafik och xenon drar ganska mycket just vid start,samt att dom kan vara lite ljussvaga på en gång och då är det bra att ha originallyktorna kvar som lyser tills xenon startat igång och kan ta över.

har du tänkt dig att montera i originallyktorna skulle jag säga ledteknik då dom är snabba och drar lite ström,tyvärr tappar man mycket av det varma i ljuset och det kan upplevas lite glest med dålig räckvidd,men dom tänds direkt utan att du får en svag period på nån sekund när du växlar till hel eller halv..
en del mc behåller halvljus tänt hela tiden och då är inte detta ett problem(men inte här framgår vad det är för fordon så det blir en ren gissning,,en ytterligare gissning utifrån att ditt svar inte var en verbal spydighet till turbodiesel angående stöldrisken så antar jag att du siktar in dig på extramonterad belysning(du lär ju inte ha oroat dig över stöldrisken på lampor som monterats in i lyktkåpan tänker jag)

så mitt svar då blir led extraljus,(montering var du inte så intresserad av att se förslag på så det lämnar jag till dig helt och hållet)

men nu kommer frågorna.

du skriver arbetsbelysning?då är vi ju såklart inne på nåt helt annat än en landsvägsmc,vidare så måste du såklart mena eftermonterat då ljusbilden i originalstrålkastaren har en annan ljusbild än vad som är på en arbetstrålkastare.

nu börjar jag bli riktigt vilsen kring vad du vill veta och hur du tänkt dig?du skriver att du får välja själv,,till vad vet inte jag riktigt men jag hoppas att du har en lista med färdiga alternativ du kan kryssa för,kryssa hejvilt och säljaren som förhoppningsvis vet lite mer kring vad du söker kan hjälpa dig efter bästa förmåga.

lycka till med nyköpet av???

magloman,,fin hållare,,ingen bra länk till några led extraljus för mc?släng in den i min honda vf 1000 i mc-tråden där.. :smile:
Det här är MITT Facebook ;)

Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .

Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500

Båt Sandöcabin

Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270

Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris

1 person gillar det här inlägget.
Andreas Mattsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:26:26, 27-09-2006
Ort: Fränsta västernorrlandslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: traktorgrävare bm 616B
atlas 1200
fiat 25c
bollnästruck bt-20
Bucher tm800


Återgå till [Allmänt] Fordonsbelysning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se