Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Fordonsbelysning

Backljus.

19 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera fordonsbelysning här, klassisk belysning och LED

Otto

#16 » 18:54:45, 23-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Behöver ny pluskabel. På min sitter den härvan på vänster sida och jag har klippt och skarvat och satt flera reläer och strömtjuvar för att kunna koppla in släputtaget. Törs inte röra den härvan nånsin mer, det var väldigt rörigt att bygga om från USA standard. Minns att plusmatningen är på gränsen, finns inget över till nåt extra.

Också funderat på att gå upp med kabel till takmonterade extraljus samma väg.

Så jag kopierar gärna din kabeldragning!



Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk
Otto
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:31:17, 20-11-2006
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Tamrock Toro 200D
Tamrock Minimatic 102F



Iznogoud

#17 » 19:52:13, 23-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

På denna bruksbil är släpkontakten kopplad direkt till baklyset, samma sak gjorde jag på en tidigare bruksbil ( dragbil egentligen ) då relähärvan fick något elfel och fungerade lite som den ville och därmed blev förpassad till sophögen.

Har inte märkt några problem med denna inkoppling ...ännu :vissla:
Generation G :hotar2:
If you tolerate this then your children will be next :vissla:
Användarvisningsbild
Iznogoud
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:52, 08-09-2016
Ort: Sandviken
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford 2600 -76
Volvo LM 621 -72?
Jonsered LT2313 -19
Jeep Grand Cherokee -95 offroad, -96 dragbil + egen jeepskrot

Otto

#18 » 20:05:28, 23-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det var funktionen som varnar för trasiga lampor som var svår att lura. Så nu rör jag inte den härvan igen. Det skiljer ganska mycket på elen mellan årsmodeller och vilken fabrik de är tillverkade i. Har inte tillräckligt mycket plusmatning dit bak för backljus. Vore även fint med ett extra cig uttag för kylbox mm. Hur drog du kabeln?



Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk

1 person gillar det här inlägget.
Otto
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:31:17, 20-11-2006
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Tamrock Toro 200D
Tamrock Minimatic 102F

Iznogoud

#19 » 20:39:54, 23-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kabeln drogs från batteri ner till torpeden i höjd med startmotorn till en gummigenomföring jag tidigare monterat i samband med motorvärmaremontering, in i kupén där kabeln lades under mattan bort till säkringsboxen. Plasten lossades runt säkringarna för att peta in kabeln där bakom, sedan vidare under tröskelplasten till baksätet där den sedan petades in under hjulhusklädseln och vidare till plasten över bakluckelåset, som lossades för att få in kabeln bäst.

I princip lossades endast plasten över bakluckelåset och säkringsboxen, annars gick det bra att peta in kabeln under övriga plastskydd och mattor. Skruvarna i tröskelplasten lossades och återmonterades för att få kabeln på rätt sida skruvarna så att den inte ramlar ut igen.

Då jag har en Laredo kanske min bil är lättare att arbeta med jämfört med en limitedmodell med elstolar och så. Men i stort var det enklare än jag trodde att dra kabeln.
Generation G :hotar2:
If you tolerate this then your children will be next :vissla:
Användarvisningsbild
Iznogoud
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:52, 08-09-2016
Ort: Sandviken
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford 2600 -76
Volvo LM 621 -72?
Jonsered LT2313 -19
Jeep Grand Cherokee -95 offroad, -96 dragbil + egen jeepskrot


Återgå till [Allmänt] Fordonsbelysning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se