18 inlägg •
Sida 2 av 2Diskutera fordonsbelysning här, klassisk belysning och LED
- Bevakas av: 2
- Bokmärkt av: 0
- Visningar: 6827
#16 » 14:11:20, 10-09-2019
Ok, tack. Sen talar ju all erfarenhet för att det inte går sådär smidigt, nån
bult sitter fast, nån är bytt mot nåt helt annat, det är nåt som är hoplappat... Så frågan är ju när är det värt besväret, det är nog inte så lätt att veta.
-
Bygert
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 18:11:52, 15-03-2016
- Ort: Forshaga
- Maskintyp: Grävlastare
- Maskin: Huddig 1160
doc2 (trådstartaren)
#17 » 18:20:14, 10-09-2019
Ja det var ju ett bra exempel på att det kan löna sig att ta omvägar inland även om de tar emot inland. Och då står man där och fipplar och svär i timmar...
Tyvärr tror jag inte att jag kommer få upp rutinen för skärmlossningen. För min bil var detta andra lampbyte i bilens 16 åriga liv så de håller hyvsatt länge och jag byter innan de ger helt upp.
Måste ändå säga att dessa Volvomodeller var hyfsat servicevänliga vid de tillfällen jag försökte mig själv. Mycket går att öppna och demontera förstöringsfritt utan att en massa små plastdelar bryts sönder bara man vet hur. Ska skriva om gårdagens mek i en annan tråd.
-
doc2
- Fler än 100 inlägg
-
- Blev medlem: 19:28:14, 12-07-2012
- Ort: Östra Värmland
- Maskintyp: Traktor
Återgå till [Allmänt] Fordonsbelysning
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst