Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseAnnonstipsAvyttringar

S: Autel MD802

18 inlägg • Sida 2 av 2
Lägg ut dina avyttringar här!
Detta forum gäller alltså inte annonstips utan verkstadsrensningar och andra avyttringar som inte ligger ute på annons.

Iznogoud (trådstartaren)

#16 » 16:39:51, 28-04-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, bonus för nya ägaren om det fungerar att uppdatera.
Men DPF och BMS lär väl knappast dyka upp i uppdateringarna :klia:

Och för tydliggörande i tråden, felkodsläsaren är nu såld till doc2
Generation G :hotar2:
If you tolerate this then your children will be next :vissla:
Användarvisningsbild
Iznogoud
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:52, 08-09-2016
Ort: Sandviken
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford 2600 -76
Volvo LM 621 -72?
Jonsered LT2313 -19
Jeep Grand Cherokee -95 offroad, -96 dragbil + egen jeepskrot



doc2

#17 » 20:31:45, 04-05-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack. Läsaren har anlänt välbehållen hos mig. Pratar också med bilen. Förhoppningsvis lite tid över på helgen för lite mer testning.
När det gäller uppdatering stötte jag på patrull. Serienummret är förstås redan registrerad. Har mailat Autel, får se vad de svarar.
doc2
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 19:28:14, 12-07-2012
Ort: Östra Värmland
Maskintyp: Traktor

doc2

#18 » 22:28:04, 04-06-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej. Liten uppdatering. Läsaren är in min ägo sedan en tid tillbaka och fungerar till belåtenhet. Gjorde nu ett nytt försök att uppdatera. Kan bekräfta att det går att uppdatera utan kostnad.
Det förutsätter att man lägger upp en account på autel.com och sedan registrerar produktens serial nummer samt en Pin Code som man kan läsa ut från apparaten själv.
Första försöket misslyckades eftersom serienummer redan varit kopplat till en användare vilket inte är konstig om man köper begagnat. Ett mail till autel.se löste det snabbt, de svarade inom 15 minuter även på kvällen!
Nu är produkten registrerad på mig och uppdaterad med det senaste. :grin: Fanns GB vis med uppdateringsdata, mer än minneskortet kunde hålla, bestämde mig att jag sannolikt inte komma att meka med Maybach och Porsche på överskådlig tid och fick plats med det mesta andra.

7 personer gillar det här inlägget.
doc2
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 19:28:14, 12-07-2012
Ort: Östra Värmland
Maskintyp: Traktor


Återgå till Avyttringar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se