Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseAnnonstipsAvyttringar

Gasflaskor

4 inlägg • Sida 1 av 1
Lägg ut dina avyttringar här!
Detta forum gäller alltså inte annonstips utan verkstadsrensningar och andra avyttringar som inte ligger ute på annons.

kankijanne (trådstartaren)

#1 » 14:03:29, 08-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tjena, är ny på Maskinisten.
Hamnar inlägget på fel ställe, eller om det är politiskt inkorrekt. -Moderator :thummar: "Feel free to delete"

Har "råkat snubbla" över 6 st 20 liters gasflaskor med bl.a syrgas, mison och acetylen. (man blir ju lite provocerad i auktionssträsket :huh: )
Att lämna tillbaka till AGA alt. Airliqude är ju förstås ett alternativ :digga:

Jag har möjlighet att fylla över från 40 litare, (förutom acetylenflaskan, enl. utsaga inte möjligt från flaska till flaska), dock har jag inte riktigt behov av 5 flaskor då jag nöjer mig med en till min MIG-svets.

Min fråga lyder: finns det några laga hinder att lägga upp dessa flaskor på blocket eller exempelvis här på maskinisten?

Fett, Hett och Coolt
Kankijanne
kankijanne
1 inlägg
 
Blev medlem: 13:31:39, 08-03-2016
Ort: Göteborg
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Turbodiesel

#2 » 17:51:05, 08-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Egentligen borde konkursförvaltare & auktionsfirmor ta lite bättre ansvar i de fallen det berör dom, flaskorna är ju gasbolagets egendom.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

jörgen.ottosson

#3 » 17:59:33, 08-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Även om du köpt grejorna så kan de vara en form av häleri. (efter som du vet om att det är gasbolaget egendom)

http://lawline.se/answers/11283

( är det riktigt gamla flaskor kan det vara "fri-brevs flaskor" som aldrig lösts in.....men det är ganska osannolikt)
Deus ex machina
jörgen.ottosson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:57:47, 04-01-2009
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: sandvik sl-350
liebherr a500s
scania lbs 140
KL 121B

Stefan1972

#4 » 18:44:53, 08-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

är det chip uppe i knoppen så ser de ju vems de är. Det enda man kan göra är ju att använda gasen innan man lämnar tillbaks dem men det ska även poängteras att man ofta kan idka byteshandel med AGA om man vill. Jag hade förvisso flaskor utan chip men jag fick 5års kontrakt gratis mot att de fick tillbaks dem.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Avyttringar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se