Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseAnnonstipsAvyttringar

Tvåpelarlyft

5 inlägg • Sida 1 av 1
Lägg ut dina avyttringar här!
Detta forum gäller alltså inte annonstips utan verkstadsrensningar och andra avyttringar som inte ligger ute på annons.

SvampenT15 (trådstartaren)

#1 » 19:56:25, 20-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej : Jag har en tvåpelar lyft som är lite defekt till salu. Maskinen var ny besiktigad innan den gick sönder troligen en av muttrarna. Maskinen är ner tagen och ligger på en släpvagn under ett tak så jag har inte lyckats komma under för att fota. Den är annars komplett. Det är ju en sån där med en låda på golvet med kedjor i. Jag har hört att muttrar kan vara dyra så priset på den är billigt. Kan 2000:- vara ok för en sådan.
Skicka ett pm om du är intresserad. Maskinen finns i Kungsör.
SvampenT15
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:46:02, 07-02-2013
Ort: Örebro län
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Buster 320. Volvo Krabat T15. Grålle 1948. Hako trac T8. JCB 3. Hyster Truck. MM.



Stridis2

#2 » 09:15:02, 21-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu vet vi ju inte vad det är för fabrikat eller modell, men ett tips kan vara att kolla på tyska Ebay. Jag köpte till min Stenhöj för dryga tusenlappen. Är det standard trapetagänga så kan man köpa färdiga muttrar som "ämnesrör".
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

SvampenT15 (trådstartaren)

#3 » 12:33:39, 21-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag tror den heter sten höj , Men långt ifrån säker. Jag får väl lyfta av taket och kolla . Även om jag kan skaffa muttrar så är den till salu. Men det är klart att det är nog lättare att sälja en som är hel. Tack för tipset.
SvampenT15
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:46:02, 07-02-2013
Ort: Örebro län
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Buster 320. Volvo Krabat T15. Grålle 1948. Hako trac T8. JCB 3. Hyster Truck. MM.

Stridis2

#4 » 17:58:00, 21-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det en Stenhöj så är det troligen inte standard trapetgängor. Min har en stigning på 6 mm men lär också finnas 5 mm. Standard är 7 mm för 40 mm trapetsgänga (allt med reservation för att minnet inte spelar mig några spratt :vissla: ).
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

Stridis2

#5 » 18:02:29, 21-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är du inte intresserad av att ha den själv hade jag sålt den som renoveringsobjekt med tydlig förklaring på vad som är trasigt samt var man skaffar det och för vilket pris. När jag gjorde i ordning min lyft så slutade det med att jag bytte nästan hälften av alla lager samt en hel del annat. Jag tror du har lättare att få ut rätt pris om du inte behöver lägga på din arbetstid och köparen kan göra en så seriös renovering han önskar. Jag blästrade t.ex. hela min lyft men många hade bara slabbat på lite färg utanpå eller helt enkelt låtit den se ut som efter en explosion i färgaffären (för det var så den såg ut...).
Bara mina två ören.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624


Återgå till Avyttringar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se