Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseAnnonstipsAvyttringar

2 st.Mercury 20 tvåtakts aktersnurror

2 inlägg • Sida 1 av 1
Lägg ut dina avyttringar här!
Detta forum gäller alltså inte annonstips utan verkstadsrensningar och andra avyttringar som inte ligger ute på annons.

östemann (trådstartaren)

#1 » 16:53:30, 16-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

De har legat här o samlat damm och och ockuperat garageplats och trillat i vägen i många år så det är väl dags att de hittar antingen en ny husse eller så blir de kastade i flaket på en kuusakoski container.... Dvs återvinning.Det finns även lite annat småplock med reservdelsjunk i nån låda av en skrotad likadan. En Wickström 3:a -76 inombordsmotor står o samlar damm även den så den kan även avyttras!

Edit:Den ena aktersnurran har genomgått ett motorbyte från en äldre modell med brytarspetsar.Bägge fungerade innan de togs ur bruk för ca 15 år sen så de kräver lite TLC och översyn med impellerbyte och småfix innan de går att lita på.

Edit påminner mig om att jag glömde även nämna att det var inplanerad en resa över till Umeå och vidare inåt landet sista helgen denna månad så åtminstone en aktersnurra har rum i bagaget!
östemann
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:32:03, 06-11-2009
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 10/60-66+Vindelbjörnen SK 600-66
Valmet Terra 865+Wärtsilä Kran
MF 65 mk II -61
Valmet 864-65
Åkerman H7c-88



östemann (trådstartaren)

#2 » 17:42:40, 19-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fyller på med lite mer.
En David Brown's (hydreco)kugghjulspump 108cc (skrotfynd)den är testad och provkörd i nuffe med frontpump med skogskranet.Jösses vilken cirkulation det blev i ventilbordet :mrgreen: :svettas: ..så den är frisk.
En Sunfab kolvhydraulpump på 65cc som är otestad så den är billig.

Ett sprillans flångnytt obegagnat lantbruksdrag till Nuffield 460 -10/60 som kanske nån borde ha mer nytta av än mig.

Ett 3-spaks-ventilbord som jag råkade rädda ur en skrotlåda.
Bilder på de ovannämda attilarjerna finns om nån hugad spekulant har behov av dem.
östemann
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:32:03, 06-11-2009
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 10/60-66+Vindelbjörnen SK 600-66
Valmet Terra 865+Wärtsilä Kran
MF 65 mk II -61
Valmet 864-65
Åkerman H7c-88


Återgå till Avyttringar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: ingemar52 och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se