Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseAnnonstipsAvyttringar

Byte Bilventiler TR413, TR414, TR415

1 inlägg • Sida 1 av 1
Lägg ut dina avyttringar här!
Detta forum gäller alltså inte annonstips utan verkstadsrensningar och andra avyttringar som inte ligger ute på annons.

QV_ (trådstartaren)

#1 » 14:32:11, 16-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag fick ventilbrott på dumpern.
Men 15.3tums hjulet gick in i grannens däckmaskin (det fungerade men däcket var lite stort för maskinen)

När sedan bytet av ventil skulle ske så var mina ventiler för små för 16mm hålet (TR413).
Men det fanns ventil på platsen som hjälpte (TR415)

SÅ nu när jag gjorde en liten djupdykning i ämnet ventiler och fälghål som kommer här ett bytesförslag.
Jag har TR413, dessa sitter på plåtfälgar (dom få jag kollade på)
Sedan finns det en variant som är 5mm längre TR414. Dessa verkar vanliga på alufälg.

Så mitt bytesförslag är om någon sitter på en påse med TR414 så är jag intresserad att byta en 20 st mot mina TR413 (byte 1:1)

Sedan behöver jag TR415 också (16mm hål tänk AMAZON fälg)
Till dumpern kanske man skall införskaffa TR618A istället, men det är en annan historia.

Nu är inte ventiler jättedyra https://hjulochverktyg.se/tillbehor-dac ... tbruk.html men jag kommer inte förbruka mina TR413 så ett byte fungerar för mig.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65




Återgå till Avyttringar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se