0 i utslag på mätaren när jag kör ner/in kolven.bonnen513 skrev:Sitter manometern på pumpen nu?
Vad får du för tryck när du kör neråt?
Med den kolvstången kan du säkert ha minst 30-50 bar
akkamaan skrev:Nej, så länge riktningsventilens slid bottnar så är det bara pumpe som påverkar flödet och hastigheten.
akkamaan skrev:
Pumpflödet har bestämt alla ledningsdimensioner.
Vilket gör att man underdimensionerar kolvens plus sida.
Dessutom å är det riska att pumpen "svälter" på olja om sugledningen är 1/2".
Den bör vara minst 3/4" speciellt om det är böjar på slangen
Turbodiesel skrev:Första steget borde vara att byta ut ventilen, den som sitter där kan ha bizarra flödesdelar/prioriteringsfunktioner.
En enspaks 3/8" eller 1/2" manuell ventil är inte dyr.
akkamaan skrev:Det skulle vara intressant att veta de exakta dimensionerna på cylinder och kolvstång...
P-son83 skrev:Självfall och 1/2 slang, precis som alla andra rör är.
P-son83 skrev:Detta är för att det skall finnas mer olja att tillgå utan att rinna hela vägen från tanken ?
Så det är ingen begränsning att anslutningen in i pumpen "bara" är 1/2 ?
Men detta är bara en "nice to have" det kommer inte öka hastigheten på rörelsen ?
Eller det kan hända att hastigheten ökar också ?
(Jag är elektriker, skall jag se det som att spänningsfallet inte blir lika stort, men jag har ändå samma säkring...)
P-son83 skrev:Slaget är 200mm
Kolven är 75mm
Cylindern kan jag väl inte mäta från utsidan ?
P-son83 skrev:
Klockade nu ikväll, för skojs skull
UT/Upp 41 Sek (ca 5mm / Sek)
IN/Ner 2min 30 sek ( 1mm / sek)
Det går fortare med yxan kan man säga....
Återgå till [Allmänt] Hydraulik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster