Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Hydraulik

Min maskin är klen!!!

49 inlägg • Sida 4 av 4
Diskutera hydraulik i allmänhet här

PeterNacka

#46 » 16:45:02, 29-03-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja-bond; Super, tack. Sökte på första boken å hittade ingen som säger sig sälja den alls.

Jac; Ja, när jag trycker med båda agg så lastaren lyfter maskinen å dito med grävaren samt bara höjer de båda. (Vad säger man på hydraulspråk???)

Tack.
PeterNacka
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:29:27, 18-08-2013
Ort: Öland å södra Lappland.
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Nu; MF 203 industri traktor, Dodge Durango, flera frontera, X-trail, LT 31, LT35x2, Quad runner 4x4, Yamaha bandslunga, makita 18v verktyg, osv :P
Då, Hymas 474 -75,, Hymas 467 -69.
Haft många mindre fordon och maskiner- på hjul. Ca 50 mopeder, alla trimmade så klart. De flesta söndertrimmade, he he. Men inga andra stora maskiner utom en LB Ford Cargo. En hjullastare å grävmaskin samt lastbil med tippfunktion står på önskelistan.



PeterNacka

#47 » 09:37:53, 30-03-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag skapar en ny tråd ist. Den verkar för lång för att folk skall idas sätta sig in i den samt att den mest innehåller FELET; UTSLITEN HYDRAULPUMP SOM SEDAN BYTTES AV KNUT.

VEJ EJ HUR JAG LÅSER TRÅDEN. TROR BARA DET ÄR TRÅDSKAPAREN SOM KAN DET.

Tack så länge!!! Ha en trevlig måndag. /Peter
PeterNacka
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:29:27, 18-08-2013
Ort: Öland å södra Lappland.
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Nu; MF 203 industri traktor, Dodge Durango, flera frontera, X-trail, LT 31, LT35x2, Quad runner 4x4, Yamaha bandslunga, makita 18v verktyg, osv :P
Då, Hymas 474 -75,, Hymas 467 -69.
Haft många mindre fordon och maskiner- på hjul. Ca 50 mopeder, alla trimmade så klart. De flesta söndertrimmade, he he. Men inga andra stora maskiner utom en LB Ford Cargo. En hjullastare å grävmaskin samt lastbil med tippfunktion står på önskelistan.

AN

#48 » 12:19:27, 30-03-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

PeterNacka skrev:Ja-bond; Super, tack. Sökte på första boken å hittade ingen som säger sig sälja den alls.

Tack.


Den finns ju på downloads. Eller vill du ha den i bokform?
AN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:19:02, 09-12-2009
Ort: Värmland
Sverige

PeterNacka

#49 » 13:09:39, 30-03-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Aha, det visste jag inte, det går bra!!! På forumets download då antar jag. Kikar där!

Startade en ny tråd som då är renodlad ang det tappade trycket. Denna tråd handlade mest om svag hydraulik, som var utsliten hydraulpump å byttes med gott resultat.

OBS! STARTAT NY TRÅD IST; [Allmänt] Tappat tryck i alla funktioner, Hymas 474 Så svara helst där!!! /Tack så här långt.
PeterNacka
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:29:27, 18-08-2013
Ort: Öland å södra Lappland.
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Nu; MF 203 industri traktor, Dodge Durango, flera frontera, X-trail, LT 31, LT35x2, Quad runner 4x4, Yamaha bandslunga, makita 18v verktyg, osv :P
Då, Hymas 474 -75,, Hymas 467 -69.
Haft många mindre fordon och maskiner- på hjul. Ca 50 mopeder, alla trimmade så klart. De flesta söndertrimmade, he he. Men inga andra stora maskiner utom en LB Ford Cargo. En hjullastare å grävmaskin samt lastbil med tippfunktion står på önskelistan.


Återgå till [Allmänt] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se