Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Hydraulik

Luftning hydralsystemet MF50 grävare

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hydraulik i allmänhet här

Blastboy (trådstartaren)

#1 » 16:10:41, 07-08-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Jag har en MF50 -72 traktorgrävare som jag använder vid byggnationen av huset hemma. Nu på senare tid har dock styrkan i grävaggregatet blivit sämre å sämre, va riktigt grym i början av hydraloljebytet. Har konstaterat att det är ganska så mycket vatten i hydraloljan. Min fråga är dock, det måste ju hela tiden man arbetar med hydraliken komma in luft någonstans i hydralsystemet annars suger man ju ihop tankarna. Är det någon som har koll på vart någonstans denna luftning sitter på en Masey Fergusson 50 traktorgrävare? Kanske ska sitta något i påfyllningslocket? Denna är dock utbyt på min grävare och jag tvivlar på att det är sådan som satt där original.

Tackar på förhand för svar.

MVH Mattias, Falun
Blastboy
1 inlägg
 
Blev medlem: 14:05:04, 07-08-2006



håkan öhlund

#2 » 17:56:21, 06-11-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bättre sent en aldrig får jag säga :o Hej Välkommen Mattias.

Avluftningen sitter ju på hyraltanken och jag är ganska säker att den sitter i påfyllnadskorken på MF50 för det gör den på nästan alla gamla maskiner om det inte finns något spesiell avluftnings huv..
Men är frontlastaren lika svag nu som grävaggregatet eller är det bara grävaggregatet som ha blivit svag??
Håkan
Användarvisningsbild
håkan öhlund
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 09:04:30, 06-03-2005
Ort: Kalix
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Åkerman H7MB
MF 65

Robban_C

#3 » 22:00:11, 06-11-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

På min Stackars Ferguson (dock utan rövhack) sitter det en tank med avluftning och ett simplare lock. Locket är konkavt uppepå och sätts fast med en skruv i mitten. Om skruvens packning är otät så rinner regnvatten ner via skruven i tanken.
Ingen bra konstruktion.
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

Thomas Pettersson

#4 » 22:24:03, 06-11-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är nog luft som skall ut ur tanken när du gräver.Oljans volym ökar ju när den blir varm.moderna maskiner med luftventil på är det alltid övertryck i.
Men detta påverkar inte styrkan i maskinen,det gör däremot vattnet i oljan.
Thomas Pettersson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:15:51, 11-09-2006


Återgå till [Allmänt] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se