Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Hydraulik

Hydraulmotor på "sluten" krets utan tank?

16 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera hydraulik i allmänhet här

David Berglund (trådstartaren)

#16 » 13:45:55, 15-06-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ny info, jag hade blandat ihop lite granna info med andra fordon jag har.

Jag har inte hittat någon definitiv info om deplacementet på cylinder-motorerna från Ransomes-klipparen, men lite baklängesberäkningar utifrån varvtal på kniven som finns specificerat, samt flödet på pumpen så har jag kommit fram till att dessa motorer nog är ca: 8cc. Alltså inte 12cc som jag skriver högre upp det var några andra motorer jag har.

Detta innebär att mina 19l/min på traktorns interna krets skulle komma att ge 2375 rpm på motorn, och därefter sitter det en liten växel som växlar ner till strax under 2000rpm. Det måste väl vara tillräckligt, om inte helt lagom för min lilla slaghack?
David Berglund
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:32:18, 29-06-2013
Maskintyp: Ej angivet




Återgå till [Allmänt] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se