Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Hydraulik

Joystick/hydraulstyrning - Snövessla

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hydraulik i allmänhet här

Larvfot (trådstartaren)

#1 » 21:47:02, 25-07-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
Jag skulle behöva hjälp av någon som är duktig på hydraulik med förslag på hur jag ska genomföra joystickstyrning på en snövessla. Det finns en byggtråd här för den som är intresserad http://www.forumsforums.com/3_9/showthread.php?t=64372

Så här ser det ut original.
Bild

Eftersom maskinen byggs om och förarplatsen inte kommer att hamna i mitten så måste styrningen byggas om.Min första tanke va att använda 2st bromscylindrar samt 2 urtrampningslager för att lyfta bromsstagen som drar bromsbanden i diffen.
På bilden ser man urtrampningslagerna placerad över bromsstagen.
Bild

Men nu har jag börjat grubbla på att få till en joystick styrning istället,fast ev fortfarande använda urtrampningslagerna som lyftare. Måste då också bygga med en 12v hydraulpump av någon sort då hydraulpumpen på motorn är upptagen till plogblad osv.
Så här ser den ut idag.
Bild

Jag skulle vara väldigt tacksam för lite input ang detta då mina hydrauliska kunskaper är begränsade. Tips på pump,ventilstyning osv.

Tack!
Larvfot
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:59:42, 17-12-2013




Återgå till [Allmänt] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 32 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se