hakbju skrev:ulfgustav
det är så att jag hade
läckage i den och när jag ändå höll på att renovera styrkolven och var demonterad samt oljan tömd , så tyckte jag det var lika bra att byta alla packningar i Orbitrolen också
på en av bultarna sitter det en
sprint som går ner i ett av hållen där själva kulan sitter och jag markerade från utsidan hur det satt mm
Ok då har du i allafall inte tappat bort kulan, den är en
backventil som innebär att om hydrulpumpen slutar leverera
olja då kan föraren med högre vridmoment på ratten ändå nödstyra fordonet.
Fråga:
Märkte du också upp tanhjulsset samt "hundben" samt fördelarventil så att du inte tappade timing.
På din felbeskrivning så verkar det som det är där du har felet för är förhållandet där felaktigt ja då kan orbitrolen börja gå som motor, den startar och går efter minsta lilla rattrörelse, därför vet de som har erfarenhet att de skall akta tummarna om ratten skulle börja rotera när de provstartar.
Se för övrigt Leif´s kommentarer, det om något talar väl sitt tydliga språk.
För övrigt så är jag imponerad om du utan specialverktyg lyckades montera axeltätningar korrekt