Plåten; Plåten, antagit att den inte är orginal, är tätat i kanterna. Plåten är nästan lika stor som "
transmission huset". Är inte packningssmassa. Samma färg som äldre kemisk metall hade, grön-brun. (Nyare verkare vara metallspån med någon härdare å bindningsmedel som blandas. Är den bättre, den nya?)
DIffen; Kollade på stickan å den var helt nerkladdad så nog inte för lite. MEN det var lite vatten i den. Så den måste bytas helt på tisdag. Kräver bara nu så får gå. Men körde den hem 3 mil med den oljan. Verkade som den släppte för jag fick bättre svängradie. (Lyfte upp den på stödbenen. La ur hög å låg samt
växel. Snurrade fram å åter å knackade lätt på hävarmen till diff-i-kopplingen. Tycker den hänger längre ner nu med 2-3cm).
Forts Diffen;Någon som har trick hur få ur diffen annars utan å spräcka hela chassit???
NY FRÅGA; Kopplingen, står inget i Handboken hur man montererar isär för att byta. Antagit det är enkelt som på en bakhjulsdriven bil innan jag började glo under
Länk till detta önskas, tack!
ÖNSKAN OM BILD; De har mekat med eget
fäste å ev slavcylinder till kopplingen. Så den är stenhård å tar på mkt liten sträcka. Axeln som går in i slavcylindern är lite skev också. Skulle vilja veta hur det ser ut orginal. Så vet inte vad som är org å inte. Därav gärna en bild på orginal.
Tacksam!
Glad påskafton å glöm inte å