ÄR SÅÅ tacksam för eran input. Vet inte om jag blivit blödig å var ålder men varje gång jag får hjälp blir jag så jäkla glad å tacksam!!
Schockventilen; Förra ägaren köpte en ny shockventil (2000kr) å fick ingen skillnad på boomen. (Maskinen är inte så sliten, min förra var 2-2,5ggr mera sliten å den höll trycket mkt väl. Att alla cylindrar är lika slitna alt alla ventiler i ventilblocket är mkt osannolikt).
Övertrycksventilen, om den inte stänger helt så är den aktiv både med motor på som av. Ja, den är lite klen i hydrauliken fast det är en ny
hydraulpump monterad. Bara ca 200h körd. Den borde vara ca 2ggr starkare. Sedan blir den snabbt klen så fort oljan blir varm. Antar det är oljan som blir varm. Efter ca 1h så går alla funktioner plötsligt mkt långsammare fast oljan är full.
Inre
läckage; Ja, samma där, att alla cylindrar skulle vara lika slitna i sina inre tätningar är oxå osannolikt. Han bytte packningarna till boomen å fick ingen skillnad. Visst kan han ha skadat packningen men att den skulle bli precis lika skadad som de andra är slitna är oxå osannolikt.
FRÅGA; Vart sitter övertrycksventilen?? (Kan ta så många bilder ni vill! Säg bara på vad).
Lite bilder, först 3 på ventilpaketet. ÄR strålande väder här idag igen så de blir för ljusa... Sista är på undersidan av vxl lådan, där jag trott att de satt en stor plåt å fäst den med kemisk metall.
Denna bild, Ser att det är ett
fäste på ena sidan med två bultar. På andra sidan saknas den. Skall de hålla fast plåten? Är plåten orginal? Fick för mig att den var skadad under efter påkörning å detta då monterats.
Tacksam!!!