#15 är ju som om 36'an hade skrivit
(en ordtrollare av första rang) i neutral betraktelse
Alla dessa färggranna staplar som man kan rita angående en specifik
olja (hur lätt den flyter i ledningar) och hur mycket förlust det blir när tryckfall blir olämpligt högt..
just din pump tillsammans med ditt system av ventilbord är verklighetsbaserat med tanke på hur mycket skit du har i oljan, alltså den verkliga viskositeten i pumpens sugsida, eller rättare skrivet hur sörjan beter sei när pumpen övergår från rundpumpande till att börja jobba ordentligt, kort tidperspektiv då.
det begränsar att tänka så som du gör, att en pump flyttar den kubikcentimeter per varv den är specad för.. oavsett driftsförhållande.
vill man rita ett streck för att beskriva hur mye pumpen flyttar blir strecket inte rät, det har kraftiga avvikelser där kapaciteten skiljer sei mye, exempelvis när du rycker i lyftspaken.
Om igen, vill man säkerställa en hydraulpumps livslängd och kapacitet måste man addera
tryck på oljenivån i tanken (över atmosfärtrycket/neutraltrycket) alternativt en billigare
matarpump som man då kan använda till filterkrets också.
just din kvalite på oljan vid en viss
temperatur skapar egendomliga saker vid pumpens sugsida när din sörja är kall, (under sextio grader C) och samma sak när oljan blir mer lättflytande (över sextio grader C)
Det ÄR svårt att skriva, ha överseende
Vi vet ju inte ens om vad du har för undertryck just vid vingarnas intag, där dom greppar oljan och skapar tryckdiff, det går år bra mye kraft på ingångsaxeln att inte kunna pumpa på grund av tröghet i oljan, varvtalet är inte särskilt högt heller..