Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Hydraulik

Okänd hydraulmotor, pris?

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hydraulik i allmänhet här

Kronixz (trådstartaren)

#1 » 13:15:41, 03-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en hydraulmotor till övers, se bifogade bilder. Jag vet inte så mycket om hyrdaulmotorer men kan säkert klura ut en del med handledning av en eventuellt intresserad.

Motorn har suttit på en Atlas Copco LE7 kompressor som vanligtvis drivs av en 5,5 kW elmotor. Så effekten borde inte understiga detta. Motorhusets diameter är ca 120 mm och totalhöjden från flänsen är ca 160 mm. OBS! på bilden syns också adapterplattan som använts mot kompressorn.

Om nån är intresserad får ni gärna komma med bud annars får ni gärna tipsa om vad som kan vara ett rimligt pris i en blocketannons.

Bild
Kronixz
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:59:18, 03-03-2016
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Åsa-Nisse

#2 » 18:48:14, 03-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vad står det under färgen på plåten, som syns i toppen?
Åsa-Nisse
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:37:03, 26-07-2012
Ort: Mitt i Småland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6200, 3,5 t grävare, Terri mm

Kronixz (trådstartaren)

#3 » 21:37:09, 03-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det står möjligen SXIOX B21C (eller B210) i uthävd skrift i godset, det är det enda som just nu går att läsa genom färgen.

Det lilla som går att tyda på skyltarna ser mer ut som ett serienummer än en modellbeteckning. Jag ska prova att skrapa bort färgen imorgon så återkommer jag. Det är två nitade skyltar uppe på och så står det något mer i uthävd skrift i godset också.

Allt övermålat med vad som verkar vara tvåkomp färg. Kompressorn med denna hydraulmotorn har stått på en arbetsbåt/pråm.
Kronixz
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:59:18, 03-03-2016
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till [Allmänt] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se