Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Hydraulik

Söker sprängskiss till ventilhus

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hydraulik i allmänhet här

Westblad (trådstartaren)

#1 » 12:18:17, 27-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, jag har ett problem som jag hoppas någon kan bistå mig med. Jag har ett ventilhus till en gamal hultinkran som spökar ordentligt. Det verkar som att trycket i ventilhuset inte har någonstans att ta vägen vilet resultarar i att packningarna sticker och det börjar läcka i ventilhuset direkt. Nu har jag plockat isaär huset och skulle behöva en sprängskiss över detta för att se hur det är tänkt att fungera. Är det någon som har en skiss liggande alt. kan tipsa om hur och vad detta fel beror på alt vad jag bör göra för att åtgärda felet. På en av bilderna ses en oval packning, det är den som börjar läcka så snart man försöker köra kranen. Bifogar bilder på ventilhuset //J


Bild
Bild
Bild
Westblad
1 inlägg
 
Blev medlem: 12:04:11, 27-07-2016
Sverige



ac tc

#2 » 10:37:16, 11-08-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du har inte lyckats få mottryck i returen?
Vad har den sista sliden för betydelse? ( den sitter efter packningen så den kanske stänger returen om den är i fel läge.)( utan spak )
ac tc
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:52:58, 19-02-2014
Ort: Iggesund
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: ford 4000

Jac

#3 » 10:54:54, 11-08-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om det sitter en serienippel monterad så måste både serienippeln och tankporten kopplas till tank. Annars blir det som du beskriver, så fort man drar i en spak så har oljan ingenstans att ta vägen.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till [Allmänt] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se