Förstår vad du menar TD. Snokade runt lite, ser att nån
ventil klarar sig med 8 bars pilottryck. Alltså borde det räcka med matartrycket och separat drenering av piloten. Kanske säkrast med separat matartrycksledning, kan bli lustigheter annars vid lokala matartrycksdropp. Eller kanske
skyttelventil mellan A och B på pumpen.
http://www.atos.com/dam/jcr:d222d56a-ab ... 8/E085.pdf (NG16 om det ska klara flödet)
Om det gäller även flowfits ventiler vet jag inte, fanns ju inte datablad till dom.
Kikade på lite tryckfallskurvor, P->T i neutral är inte så lyckat eftersom de portarna inte ligger bredvid varandra (bild 1).
Oljan måste då gå inne i sliden som är perforerad på väl valda ställen (bild2).
Ett alternativ är P->A eller P->B i neutral (bild 3).
Verkar logiskt men faktiskt tryckfall skiljer mellan olika märken för samma storlek och typ av slid.
Om det är öppet i omslaget eller inte verkar också variera mellan märken (för samma symbol). Ibland kan man välja, ibland står det inget om det alls.
Max
tryck på T-porten kan också vara begränsat, dessa ventiler är ju inte tänkt att användas så här. Det är heller inte säkert att ventilen klarar växla med fullt tryck och flöde.
Nog borde det gå att få till en sån här lösning men det är som sagt en del ting som man bör ha koll på. Om flowfit kunde hosta upp ett datablad så hade det varit en bra början.