Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Hydraulik

Bygga tippflak, stl på kolv å hydraulpump?

16 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera hydraulik i allmänhet här

PeterNacka (trådstartaren)

#16 » 22:58:28, 12-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för bilderna å alla tipsen! Blev ett hus på landet 2 mån efter mitt sista inlägg, i Lapplands inland. Så kom aldrig längre. Biltransporten står kvar i Östergötland...

Så har i alla fall en gård för bråte nu å redan 10 tal objekt som står här... Kul å planera å köpa... Ladan eldades upp i vedpannan men 200kvm betongplatta å bygga på. Han ej få upp mina takstolar innan kylan kom. Nej, köpte en Lt45 med fabriksbyggd lyft med korg för å lyfta dem. Ha ha, så klart dog den på gården. La i backen för ställa den lämpligt å snyggt. Då dog den å går ej igång igen. (Den drack lite vatten eller läckte, han ej konstatera. Så anar den drack vatten varför den sedan dess är dööööd i vinterkylan). Så mekar ute nu... Går bra runt några minusgrader, men fattar inte hur vissa av er kan meka ute i bara -10 i flera timmar å hasa er på backen mm. Verktygen kyler ner mina händer med dubbla tunna mekhandskar på 15 min. Hua för dem som låg ut om vintrarna å repade entreprandsfordon i skogen å ens vid vägen. Imponerad av er :buga:

Tack för inputen!!!
PeterNacka
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:29:27, 18-08-2013
Ort: Öland å södra Lappland.
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Nu; MF 203 industri traktor, Dodge Durango, flera frontera, X-trail, LT 31, LT35x2, Quad runner 4x4, Yamaha bandslunga, makita 18v verktyg, osv :P
Då, Hymas 474 -75,, Hymas 467 -69.
Haft många mindre fordon och maskiner- på hjul. Ca 50 mopeder, alla trimmade så klart. De flesta söndertrimmade, he he. Men inga andra stora maskiner utom en LB Ford Cargo. En hjullastare å grävmaskin samt lastbil med tippfunktion står på önskelistan.




Återgå till [Allmänt] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se