Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Hydraulik

frågor angående Nimco

10 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hydraulik i allmänhet här

Filijox (trådstartaren)

#1 » 13:19:39, 04-09-2017
  • Markera tråd som löst Överför markerat ord till lexikonet

Tja.

Nimco gick ju i konkurs i början på 2016, därmed lite svårt att hitta information om deras produkter. Hoppas att någon här har koll...

Fråga: Passar en serienippel till en CV152-ventil på en CV550-ventil? Vore ju logiskt att nyttja samma design på flera ventiler...
Fråga: Någon som har någon sorts aning om det finns någon chans i tjottaheiti att hitta delar till ett sektionsbyggt CV550, typ extra sektioner, etc...

Har bland annat kollat med OIE som saluförde nimco innan med de sade att allt de hade kvar på lager är kasserat :???:
Filijox
 



Filijox (trådstartaren)

#2 » 20:28:22, 05-09-2017
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

Okay, någon som har några pdf'er eller andra dokument på nimcos ventilpaket?

Måste vara nån som lurkar här som jobbat på nimco... :klia:
Filijox
 

Jac

#3 » 20:58:55, 05-09-2017
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

De vanliga databladen får du genom att googla:
Nimco CV550
Nimco CV152

Bläddra genom alla länder och maila?
http://nimco-controls.com/main.asp?Cate ... untryID=25

http://egileng.no/ tror jag också har haft.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

Filijox (trådstartaren)

#4 » 05:21:20, 06-09-2017
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

Jo, databladen har jag funnit, tänker mer på sprängskisser med detaljer och dess nummer samt listor på olika sektioner, chockventiler, koordinatspakar etc.

Hursomhelst, måste har tillfälligt tappat flow i min google-fu då jag helt missat den sida du länkade till, tack jac! Nu har jag något att jobba med.

1 person gillar det här inlägget.
Filijox
 

Filijox (trådstartaren)

#5 » 06:23:42, 19-09-2017
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

Liten uppdatering här på sin plats.

Jag har mailat ALLA på nimcos sida och alla andra jag funnit googlandes på företag runt i världen som haft med nimco att göra. Av de som svarade är det NOLL som har grejer kvar till ventilpaketet jag söker grejer till och NOLL som har några dokument.

Man kan säga att NIMCO är stendött alltså. Undrar varför de gick i konkurs? Kanske de vägrade lägga produktion utomlands eller nåt...

1 person gillar det här inlägget.
Filijox
 

Jac

#6 » 08:39:58, 19-09-2017
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

Serienippel till CV550 ser ut att vara 2 pluggar. Kanske det går att få tillverkat?
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

igelkottar

#7 » 11:36:25, 19-09-2017
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

Hittar bara till CV 3000 och CV 300 tyvärr. :sad:
Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.

Jac

#8 » 13:11:20, 19-09-2017
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

Är det bild på pluggen här kanske? Har inte läst sidan själv.
http://www.ctoa.net/topic/bh-thumb/
Sen ser jag att jag har två olika datablad till CV550.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

Filijox (trådstartaren)

#9 » 19:27:03, 19-09-2017
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

Tack för det fyndet, där fick jag svar på min första fråga. CV152 har inte samma system för seriekoppling som CV550. Enligt diskussionen i den tråden påstås det dock något annat än vad som står i det ena databladet, men bild på en "cavity plug" finns iallafall. :thumme:
Filijox
 

Jac

#10 » 00:15:22, 28-10-2017
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

Kanske ytterligare en firma att kontakta?
https://www.okonomi-deler.no/media/static/A62.pdf
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till [Allmänt] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se