Sida 2 av 2

Re: Bonnaflytläge?

InläggPostat: 00:13:52, 09-04-2018
av Inge79

Re: Bonnaflytläge?

InläggPostat: 07:55:41, 09-04-2018
av bonnen513
Skulle bara vart elektrisk också

Re: Bonnaflytläge?

InläggPostat: 12:39:13, 09-04-2018
av Inge79
bonnen513 skrev:Skulle bara vart elektrisk också


???

Re: Bonnaflytläge?

InläggPostat: 20:52:37, 10-04-2018
av akkamaan
bonnen513 skrev:Skulle bara vart elektrisk också

Ventilen Inge79 viasr på är elektisk on/off med hjälp av en enkel vippströmbrytare och ett eventuellt relä.
Den här ventilen är vad som behövs för att ge flytläge på en hydraulcylinder eller hydraulmotor. Anslutningen till tank från ventilen ör att krav för att inte oönskade tryck och undertryck skall skapas.


Vad gäller återfyllnadsventiler så är de vanligen integrerade med chockventilerna för funktionen såvida chockventilerna är av cartridge typ som sitter vid arbetsporten i ventilpaketet. Separata chockventiler klarar som regel inte återfyllnad.

Re: Bonnaflytläge?

InläggPostat: 12:47:42, 11-04-2018
av Filijox
Okay. Det verkar ju logiskt. Min ursprungliga idé med skillnaden att man kopplar både + & - till tank och adderar en chock/antikav-ventil.

Jag vet att hammars säljer en chockventil med återfyllnad (antikavitation) som släpper överskott till tank/acc, så en sådan, en 6/2-ventil (eller den specifika flytlägesventilen) och lite T -kopplingar och grejer så borde man få till ett teoretiskt problemfritt flytläge...

Re: Bonnaflytläge?

InläggPostat: 09:21:58, 07-05-2018
av ac tc
Lastdämpning ger oxo lite "flytläge", finns färdiga lösningar.

Re: Bonnaflytläge?

InläggPostat: 17:42:47, 07-05-2018
av Filijox
Ja, har kollat lite på hultdins färdiga paket. Kanske blir ett sånt senare i år...