Jag håller på att färdigställa vinterprojektet och ska koppla in hydrauliken till lastväxlaren.
Nu har jag dock stött på patrull, hur ska alla slangar kopplas?!
På min gamla bil ser det inte alls likadant ut, ventilen är likadan men den är annorlunda inkopplad.
Det rör sig om en hydrocontrol d6 ventil, http://www.hydrocontrol-inc.com/media/pdf/D6_1.pdf, som jag ska mata med en hydraulpump med LS styrning.
På min ventil har jag inkommande olja, retur till tank och något som jag har räknat ut är en HPCO port.
Enligt den lokala expertisen ska jag koppla enligt följande
Tryck från pump till inloppet på ventilen där jag monterar ett T
Från T vid inloppet på ventilen monterar jag en ledning som ska ge LS signal till pumpstyrningen
Från LS regleringen ska jag dra en fri retur till tank.
Plugga HPCO porten.
Då ska tydligen pumpen skjuta på tryck tills LS signalen gör att pumpen vinklar ifrån.
När jag sedan använder en funktion i ventilpaketet så sjunker trycket i LS ledningen och pumpen ökar flödet för att uppnå önskat tryck. När funktionen stängs av kommer trycket att stiga i LS ledningen och pumpen vinklar ifrån igen.
Kommer det här att fungera? Kommer jag att skicka pluggen i HPCO porten genom garageväggen?
Mvh Stefan