Ja, det är kanske inte en portopower eller riktningssats eftersom det saknas verktyg till den, men det är ju en hydraulpump, slang och cylinder.
Jag köpte den igår av en mycket seriös nisse på Blocket, lite humor...
När vi möttes upp och han öppnade bakluckan hade hydraulcylindern kissat ut hydraulvätskan i en pöl i hans vita MB kombi
Men han var en sådan där som inte skämdes för någonting och hävdade att den fungerar perfekt.
-Nej det gör den inte om den inte kan behålla fluiden visade jag och pumpade ut lite med hydraulvätska i hans bagage.
-Stopp stopp stopp sade han då.
-Vaddå stopp, du sade ju nyss att den funkar?
Jag gav honom "300kr för ett renoveringsobjekt"
-Får jag lite soppapengar för att jag körde hit?
-Nej det får du inte!
Ville ha pengarna kontant också, fast han hade swish.
Jag swishade på ren trots så pengarna blir synliga i systemen för myndigheter osv om han har skulder.
Varför kontant om man har swish?
Den gulorange:a (jag är färgblind) hydraulpackningen är den enda tätningen i cylindern, finns inte ens en "wiper" i cylinderns ände för att torka bort smuts så det inte kommer in i cylindern.
Tror det sitter sådan wiper i skogsmaskiner/traktorer mm, men de är ju också dubbelverkande, fler driftstimmar, andra krav mm...
Alltså kan det bara vara den packningen som är felet efter vad jag förstår.
Den känns väldigt slapp.
Heller inga repor i cylindervägg, ser fint ut.
Dock vet jag att tätande funktionen kommer sig av att den sväller mot cylinderväggen vid ökat systemtryck, men om den verkar mycket slapp mot väggen från början får man väl inte upp det initiala trycket som krävs för tätande funktion?
Jag är ingen expert på hydraulik, och blir gärna emotsagd om jag har fel.
Tänkte dra till Hydroscand och se om de kan sälja mig en ny packning och prova igen!
CC4-125 som cylindern är märkt med, betyder det någonting i hydraulikvärlden, eller är det bara ett Bahco tillverkningsnummer?