Du kan driva tex en
hydraulmotor med den. Magnetventilen bestämmer vilket håll pumpen ska flöda åt, om du tex ska köra framåt eller bakåt med ditt fordon. Flödar den från A-porten till B-Porten går hydraulmotorn åt ena hållet, flödar den från B-porten till A-porten går hydraulmotorn åt andra hållet. Den reglerar mellan min
flöde och max flöde steglöst. Så hastigheten på fordonet får som en
steglös växellåda.
Jo stora axeln är där du
driver pumpen.
Tar du bort locket kan du montera en pump till på den. Om du tex ska ha till något lastaggregat. Bakom där hittar du också matarpumpen. matarpumpen är den pump som suger
olja från tanken, stora pumpen, pumpar bara sin olja från sin A-port till sin B- port eller vice versa.
Men som TD skrev är det ju en ganska rejäl sak för något hemmabygge kanske.
Den Magnus använder var väl mindre än hälften, om nu detta är en 125cc. Du kan nog ringa AP och få exakta data.