Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Hydraulik

Högtryckspump 700bar enerpac

20 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera hydraulik i allmänhet här

RoXa

#16 » 09:02:49, 01-01-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har aldrig provat att svarva någon print. Skulle tro att det blir svårt att spänna chucken utan att objektet spricker. Det krävs nog ett väldigt vasst skär för att hålla nere skärkrafterna till ett minimum.

En modern 3D skrivare ger väldigt bra utskrifter i PLA. Ytjämnheten är troligen tillräcklig för kolven. Annars går det att slipa för hand med typ p400 papper lite lätt.
RoXa
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:29, 16-04-2011
Ort: Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Traktorer
Marshall 702 -84
Marshall 804 -86
Same Antares 110 -90
MF 5465 -04
Tröska
New Holland 8050 -84



AN

#17 » 11:49:04, 02-01-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Intressant tråd. En sådan med tillbehör skulle jag vilja ha. Hade det på ett ställe jag jobbade på förr.
Kommer ihåg att du hade en tråd om hålcylinder och att du gjorde ett verktyg till den. Hade du hålcylindern till en portopower förut, eller har du testat hålcylindern med enerpacen? För hålcylindern tål 700 bar, eller det kanske alla hålcylindrar gör? Finns det bra tillbehör som är något billigare än enerpacks grejor. När det gäller 700bar ska man ju inte tumma på kvaliten, men tänkte att man kanske betalar lite för märket också :klia:
AN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:19:02, 09-12-2009
Ort: Värmland
Sverige

magloman (trådstartaren)

#18 » 12:05:18, 02-01-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har använt pumpen från verkstadspressen till hålcylindern. Samma tryck. Gjorde iordning snabbkopplingar så det går smidigt att växla. Samt så har den två steg så man kan köra på snabba steget tills det går tungt.

Tycker portabla pumpar är dyra så har skjutit lite på inköp. Har klarat mig bra ändå. Men så hitta jag denna beg men visste inte den var trasig. Har ej använt denna själv.

700bar / 10.000 psi är ett vanligt tryck på dessa prylar.
Finns många tillverkare, Enerpac och nike är nog dom dyraste. Enerpac verkar leva gott på reservdelar iaf. Kan inte rekommendera dom.

Bild
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

RoXa

#19 » 15:31:01, 04-01-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Blev det nytt till sist?

Jag brukar inbilla mig att verktygen ska vara livet ut. Annars är det svårt att få ihop kalkylen

1 person gillar det här inlägget.
RoXa
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:29, 16-04-2011
Ort: Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Traktorer
Marshall 702 -84
Marshall 804 -86
Same Antares 110 -90
MF 5465 -04
Tröska
New Holland 8050 -84

magloman (trådstartaren)

#20 » 15:37:47, 04-01-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nej den sista bilden är den gamla trasiga. Får se vad det blir av detta. Är ingen prio liksom, behöver den inte. Köpte den beg och trodde den var hel. Ska kolla om det går att laga den till små pengar annars får den stå tills man hittar nån mer trasig att plocka delar av kanske.

Ja, bra verktyg ska hålla länge. Men jag tror denna har blivit utsliten då den varit använd på ett sätt som den inte är gjord för.

Lovar uppdatera tråden när nåt nytt händer.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430


Återgå till [Allmänt] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: selegra och 35 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se