Tänkte bara fylla på med lite mer information och tipsa om hur man INTE skall ställa in de två olika tryck-lägena.
Modulen som hanterar två olika
tryck består av en del som har två fjäderbelastade ventiler som kan juseras med en insex-skruv på ändan, samt en CETOP-ventil ovanpå.
Modell:
PVAC 2M T M N S J W 35
https://www.parker.com/parkerimages/PUM ... 00600g.pdfPVAC (Variable
Piston Pump Accessory)
2M (Accessory Valves): 2
pressure + low pressure stand-by / electrical selection (deenergize for L.P. stand-by)
M (Porting): Metric
N (Seals): Nitrile
S (Adjustment Type): Screw with jam nut
J (
Solenoid voltage): 24V DC
W (Solenoid
Connector):
Hirschmann w/o plug
35 (Design series): Requireld when Ordering
Jag lärde mig den hårda vägen att om man skall justera trycket och har blå
ventil dragen så är det blå
skruv man skall skruva på. Såklart är det det röda paret för att justera det andra trycket.
Tog några dagars grubblande och isärplockande innan jag av misstag upptäckte det..
Jag skruvade såklart på den blå skruven när jag hade den röda ventilen dragen och tvärt om, jag tyckte det var logiskt att inställningen skulle vara under respektive ventil.
Hoppas någon läser detta och inte gör samma misstag som jag.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.