Tack för hjälpen, vad hade du valt för storlek? 3/32 blir 2,4 mm och 1/8 blir 3,18mm.
Glappar det med 2,4 så kanske det är bättre och tvinga 3,18mm.
Sloefus skrev:Hade ni buntband i spåren så gummipackningarna på kolven och oringen på ändlocket kunde gå förbi spåren?
AN skrev:Sloefus skrev:Hade ni buntband i spåren så gummipackningarna på kolven och oringen på ändlocket kunde gå förbi spåren?
Jo. För du har väl modellen som visas i inlägg 2, inte modellen som TS har?
Buntbanden lades i spåren så cylinderröret blev "slätt" invändigt, och drogs sedan ur.
Den finns även modeller som har fasade spår, så att man sk kunna montera utan att lägga något i spåret, då är bara över kanten på spåren vassa.
akkamaan skrev:AN skrev:Sloefus skrev:Hade ni buntband i spåren så gummipackningarna på kolven och oringen på ändlocket kunde gå förbi spåren?
Jo. För du har väl modellen som visas i inlägg 2, inte modellen som TS har?
Buntbanden lades i spåren så cylinderröret blev "slätt" invändigt, och drogs sedan ur.
Den finns även modeller som har fasade spår, så att man sk kunna montera utan att lägga något i spåret, då är bara över kanten på spåren vassa.
Fasat spår i cylinderns insida är för att underlätta monteringen av cylinderlocket. Dvs när locket skall tryckas in. För att dra ut locket utan problem och skador på O-ringar i locket och kolvtätningar så behövs en fasad monteringstråd som exakt fyller spåret i cylindern.
AN skrev:
Jo precis.
Men när man demonterar brukar man ju byta packningarna, så då har jag låtit dem bli förstörda.
Så jag använde aldrig buntbanden vid demontage.
Återgå till [Allmänt] Hydraulik
Användare som besöker denna kategori: smen@bahnhof.se och 6 gäster