mpersson76 skrev:AKKAMAAN;
Bra observation! Jag hade förenkat skissen och utelämnat själva kopplingen av klyv resp. Retur regen. för att inte röra till det ännu mer för mig själv !
Med måttliga 1.45ggr regen. på klyvrörelsen kan man väl göra en hybrid, kortsluta en cyl. mot tank vid retur och regen. för klyvrörelsen. Får då 2.1sek retur och 4.6sek högfart, 6.8sek lågfart och om man överlastar motorn en aning, 6.9ton/10ton.
kan man väl är ett ganska grundlöst antagande... Tyvärr så är det väldigt svårt att argumentera med dig när du är så långt bortom "rim och reson" med dina ideer.
Jag hade förenkat skissen och utelämnat själva kopplingen av klyv resp. Retur regen. för att inte röra till det ännu mer för mig själv
Hur ska vi förstå något som du inte kan förklara så du förstår det själv??
Tror du skulle "må bäst av" att ta i sär all du har på ritbordet och rita upp en normalt system med en cylinder och sedan kan vi diskutera vad du "kan uppnå" med den andra cylindern. Just nu tror jag du har en ide om att uppnå något "magiskt" som är praktiskt omöjligt.
Så frågan är vad och vilken effekt du egentligen försöker uppnå med cylinder #2 mer än att bara få den ur "bra att ha lådan" ???