mattgus skrev:210Bar
25CC
37.5 L/min och max 13.1 kW vid 1500 rpm
mattgus skrev:210Bar
25CC
mattgus skrev:210Bar
25CC
akkamaan skrev:37.5 L/min och max 13.1 kW vid 1500 rpm
mattgus skrev:Ca 18hk alltså. v-twin motorn på 28hk borde räcka till då.
Jac skrev:Eftersom hydrostaten är variabel så kan den vara hur stor som helst, du vinklar ju inte på pumpen mer än motorn orkar när du har lass iallafall. Har du inget lass och kör på plan väg så orkar den säkert massor med kubik, bra med hög toppfart för transport.
relaterar till förbränningsmotorn då!så kan den vara hur stor som helst
akkamaan skrev:Om datauppgifterna säger 25cc så måste ju det var vid max deplacement?!
Jac skrev:Det var ett svar på mattgus uttalande att motorn räcker till
det gör den ju teoretiskt alltid, man behöver ju inte dra på mer än vad motorn orkar.
Alltså att säga att bensinmotorn "räcker till" blir ett meningslöst uttalande, det gör den ju alltid, hydrostaten kan vara hur stor som helst.
Jac skrev:Är man intresserad av att veta om bensinmotorn klarar dra hydrostaten på maxtryck och max deplacement så är det enklare att räkna på vridmoment.
Jac skrev:Det finns flow divider/combiner som funkar i bägge riktningarna.
mattgus skrev:Jag kommer att montera en sådan fördelare och dela flödet mellan motorerna till rulldriften på vagnen, dom är av samma storlek.
Hur blir det med olika storlek på motorerna då? om jag vill dela på flödet kontrollerat mellan dragare och vagn? dragaren har ju som sagt 2x 315cc (på samma axel) och vagnen 2x200cc
Återgå till [Allmänt] Hydraulik
Användare som besöker denna kategori: QV_, Småbrukaren och 13 gäster