Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Hydraulik

Packa om cylinder - locket sitter som berg!

76 inlägg • Sida 6 av 6
Diskutera hydraulik i allmänhet här

braha

#76 » 08:56:14, 14-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

StefanSteffansson skrev:
Nästa grej jag noterade var att det fanns ett par små skador på kolvstångens krom. Förmodligen inget vidare och jag kan bara gissa att dessa sabbat de inre packningarna över tid. Då jag inte har någon ny cyliderstång liggandes under huvudkudden fick jag slipa lite fint på dessa "märken" för att ta ner graderna. Blev rätt bra men egentligen ingen hållbar lösning i längden :blinkis:

Bild

Berg/grader på ytan river sönder packningar, men gropar (utan vassa kanter) gör bara liten skada.
Om du däremot kan fylla de groparna med lim e kemisk metall och sedan skära/slipa bort överflödet så du får helt jämn yta - då håller det i evig tid. Dvs så länge fyllningen sitter kvar.
Är ju inga mekaniska krafter som påverkar så att det blir sämre...

2 personer gillar det här inlägget.
braha
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:27:43, 25-07-2011
Ort: Sthlm N
Sverige




Återgå till [Allmänt] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se