Nu har man varit frånvarande under en längre stund igen, men så idag fick man tummen ur och visa lite livstecken igen.
Har lite bilder att bjuda på, det har inte hänt så mycket senaste tiden men lite framsteg har det blivit samt nu väntar jag åter på en beställning från staterna med grejjer för att kunna svetsa klart tanken.
Det som har hänt sen senast då är väll att hydraultanken har fått ge lite plats åt en bensindel, det blir mycket smidigre så samt att jag inbillar mej att det blir lättare att placera en hydraulkylare om den nu skulle gå varm än att behöva bråka med ytterligare en tank i chassit som blir tvungen att sitta över en drös med andra grejjer. Övrigt så har tanken fått fästöron samt gängade fästen är fixade i ramen så att det går att montera ur tanken om det skulle behövas om än bängligt men det går...
Det kommer förövrigt att bli returfilter på hydrauliken då detta blir enklast vad gäller layout på tanken (eventuellt ett
sugfilter till hydrostaten).
Då till dagens experiment, var och fick tag i en billigt membranbränslepump <- heter det så? på biltema idag för att säkerställa bränsleförsörjningen vid tex lutning osv, pumpen skulle ha ett
tryck på 0,1 bar bra tänkte jag då behöver jag inte oroa mig för flotör osv. Sagt och gjort kopplade in allt och startade allt, efter en stund stannar motorn och jag får surt konstatera att motorn är dyngsur, så nu måste jag då finna någon lösning på detta problemet.
Den bästa om inte smidigaste som jag har kommit till har helt enkelt varit någon form av
catchtank ovanför förgasaren som motorn får ta det den behöver ur och resten för helt enkelt gå via en retur tillbaka till tanken.
Finns det någon som har en bättre lösning på detta så berätta gärna.
Nu orkar jag inte samt har inget mer att skriva så över till bilderna.