Har du tänkt kunna köra med variabel hastighet eller bara av/på på drivmotorerna?
Jo tanken från början var ju att köra ventilerna steglöst som på en tex
traktorgrävare med el hydraulik, osäker men tror bestämt att det sitter PWM
styrning av ventilerna på dom. Har förstått att man då skulle kunna köra systemet som du beskriver nedan helt steglöst, men kanske behövs några speciella magnetventiler till PWM-styrning?
Men som det låter så den dubbla
hydrostat pumpen låter ändå inte fel, såg att det endast var 40graders utslag för fram resp back vilket gör att man kan ju eventuellt använda vanliga servon och någon hävarmseffekt då dessa har mer utslag än 40grader...
Helt sant det du säger
AndersDahlgren verkar inte va en bra ide att blanda drivsystem och "arbetssystem".
Hur funkar denna pump då? såg att det satt någon chargpump som var på 3ccm men sen var höger/vänster pump på 7ccm. vilket värde ska man isf räkna på? Men helt klart blir ju
olje volymen mindre...
Om man då skulle köra på den dubbelpumpen och en separat arbetspump kan man då ha en tank till båda eller bör man ha två helt avskilda system?
Sen såg jag att denna dubbelpumpen klarade ju "bara" 100bar om jag förstod rätt, vilka/vad för motorer rekommenderas då när jag vill ha möjlighet att "smyga" och vill ha en uthastighet på motorn ca 3-400Rpm?
Sen till den separata arbetspumpen skulle det gå att montera en pump där men jag kanske inte kommer att använda den med en gång men kanske kommer låta den typ cirkulera
olja från/till tanken om det inte blir ett dubbelremhjul på motorn?
Vad för volym bör denna pumpen hamna på ca kolvarna som sagt va 250-300mm slag och diam 50, vill ha gott om olja över om man skulle bli extrem nog att typ bygga på en snöslunga/klippagg el ngt liknande....